Frida & Seth

Sköna maj..?

Publicerad 2012-05-20 21:35:43 i Frida berättar...,

                 
                                                                     
Efter en Kristi Himmelsfärds-långhelg fortsätter jag med ledighet även imorgon för att vara riktigt mallig! Skönt att inte behöva till jobbet imorgon heller... Mycket vill ha mer när man väl fått känning av ledigheten...trots rätt supertrist väder överlag... 

Men snart blir det mycket tid hemmavid, då det nu är elva dagar kvar till operationen av bråcket. Jag har mailat kirurgavdelningen för att dubbelchecka lite inför min sjukskrivning, för arbetet med sommarschemat på jobbet är ju lite beroende av hur min frånvaro kommer att se ut. Om inget nytt kommer fram verkar jag ska jobba från Festival-helgen och två veckor framåt...sen börjar jag semestern!

Inför den ledigheten har vi egentligen inget inplanerat. Tillsammans har vi uppdelad semester i år med bara två veckor samtidigt och de infaller med typ två veckors mellanrum... Vill vi åka bort ett par dagar ihop blir det antingen i mitten på juli eller veckan efter Seths födelsedag! 

                               

Jag hoppas få tid för en liten plantering i sommar i alla fall! Jag har aldrig känt suget förut, men tack vare inspirationskällorna Jottan och storasyrran så ska jag banne mig testa att odla lite hemma på gården! Jag tänker jordgubbar. Jag tänker sallad. Jag tänker gräslök och persilja. Två pallkragar, litet och nätt trädgårdsland sådär. Kan bli mysigt att plocka och äta direkt!

Medans jag fortsätter drömma mig bort i sommarplaner ser min kommande vecka ut såhär;

MÅNDAG: LEDIG! Seth ska på hörselkontroll.
TISDAG: Jobbar natt från 12.00...
ONSDAG: ...till 15.00!
TORSDAG: Ännu ett jourpass...
FREDAG: ...där jag sen åker hem med fredagsmyskänsla!
LÖRDAG: Tydligen marknad i Kåge...det måste vi kolla in. Tjejfest här i Ersmark!
SÖNDAG: Ser ut att bli en solig dag!

Å däremellan ska nyttigheter ätas och promenader tas! Peppen inför beach 2012 fortsätter via Facebook och imorgon är det dags för vägning nummer två..! Jag hade en alldeles jättebra förstavecka med en viktnedgång på 2,4 kilo, men inför vågen imorgon är jag inte alls lika kaxig...

Men jag håller tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela