Frida & Seth

Söndag 10/6

Publicerad 2012-06-03 23:18:15 i Frida berättar...,

Loppissäsongen är from idag igång! Det blev en sväng till Drängsmark där Josse stod och sålde grejer (undrar hur det gick för henne..?) bland de kanske 8-10 säljarna för dagen. Hos Josse fyndade jag en saftkanna för noll kronor, sen en dinosaurie till Seth för en femma och fyra magnetlister från Ikea för en tjuga! Plus två papperstallrikar med hembakta kladdkakor också - bra gå-bort-gåvor nu när jag blivit bjuden på både lunch hos Benita och snart middag i Kus!

Behöver jag ens förklara hur många points jag överstigit ransonen med denna senaste sjukskrivnings-synd-om-mig-skitsamma-vecka... Det blir inte ens nå kul att väga sig igen imorgon och meddela Facebook-gruppen resultatet... 2,4 kilo har jag fått mig ner sen starten och jag befarar att jag imorgon bitti kommer att stå på plusminusnoll... Får logga in på Vikväktarsajten igen efter helgen och peppa upp mig för slutspurten innan midsommar...och sen resten av året också så klart!

När väl min mage läkt ihop ordentligt ska det hurtas igen! En god timme i träningskläder om dagen känns väldigt lockande nu! Speciellt då ett par minuter av trädgårdsarbete nu tar så hemskt på krafterna..!

"Det är normalt att det blir lite blått och svullet i operationsområdet, det går över av sig själv inom några veckor. Vävnaden under såren kan fortsätta kännas lite hård under ytterligare en period, det är en naturlig del av läkningsprocessen. Ibland samlas vätska i den gamla bråcksäcken och det kan t o m se ut och kännas som att bråcket finns kvar, men detta försvinner av sig själv inom ett par månader."

Eftersom jag fick frikort inom sjukvården nu då jag skrevs in för operationen har jag tänkt utnyttja det och boka tid för check/omläggning av såret imorgon då jag ändå måste ner till stan och lämna in sjukintyget till chefen. Då får de kolla upp om såret är normalt hårt och om det ser ut att läka fint...man kan ju lätt bli nojjig då man verkligen vill att det ska bli rätt nu!

Och på tal om magar så väntas lillaste kusinen födas inom kort! Bror och svägerska befinner sig nu på BB och jag väntar spänt på meddelandet om födelsen!

                                              
                                                                  Vilket datum ska det bli..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela