Frida & Seth

Inspiration...

Publicerad 2012-06-01 20:50:15 i Frida berättar...,



En pallsoffa med färgglada kuddar och trekantiga vimplar som hänger över fikastället! Ett bord skulle också va behändigt att servera saften och jordgubbstårtan på...även den byggd av pallar..? Vid en solig husvägg här hemma!

Har legat i soffan hela dagen och sett hur solen lyst in överallt, men det har visst bara varit runt 10 grader i skuggan iaf så jag har bara legat kvar... Allt känns mycket bättre i alla fall när jag inte är uppe och rör mig. Får för mig att såret under förbandet eventuellt svullnat lite och det sliter därunder när jag står upprätt... Men så var det de senaste gångerna också... 

"Nästan alla har lite ont efter en operation. Det är helt naturligt eftersom man ju faktiskt är nyopererad. Man har ett sår som just har sytts ihop. Det stramar och drar. Dessutom har kanske muskler delats och andra vävnader kommit i kläm under operationen. Allt detta leder till att vävnaderna reagerar med inflammation och svullnar. Svullnaden trycker på nerver ute i vävnaderna och hjärnan tolkar nervsystemets signaler som smärta. Den här typen av smärta brukar kallas för vävnadsskadesmärta."   /1177

Kommentarer

Postat av: josse

Publicerad 2012-06-10 20:42:39

Jag kan sy vimplarna åt dig! Åsså har vi en tompall här hemma som jag tror vi inte ska använda till nåt. Nu ska jag byta sängkläder och sen hoppa in i duschen å vidare till sängen å äta upp godiset som blev kvar från igår! Vi hörs!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela