Frida & Seth

Doctor´s orders...

Publicerad 2012-01-16 21:15:30 i Frida berättar...,

Ta långa duschar och renbädda sängen imorgon!

Förberedelse inför operationen av mitt bråck på magen...

Förhoppningsvis kommer jag att vara så nervös att jag inte ens kan tänka på mat på hela onsdag förmiddag, för det är en av kriterierna på listan också...att inte äta efter midnatt...själva operationen startar klockan 13.00... 

                                   


Bråck kan uppstå när muskler och/eller bindvävsplattor i buken av någon anledning blir försvagade och brister. En bråcköppning kan då bildas. Genom bråcköppningen buktar bukhinnan ut och bildar en bråcksäck som kan innehålla tarm eller fett från bukhålan.

De vanligaste bråcktyperna är:

  • ljumskbråck
  • navelbråck
  • epigastricabråck
  • ärrbråck

Vid operation av bråck återförs bukinnehållet och bukhinnan till sin normala plats och man förstärker bukväggen med konstgjort nätmaterial. Detta kan utföras antingen med titthålsoperation eller genom ett snitt i bukväggen.

Kommentarer

Postat av: Meta

Publicerad 2012-01-16 23:39:04

Hej gumman

Det kommer att gå jättebra. Hör av dig om det

krånglar och du måste ligga över så hjälps vi

åt att fixa det. Oroa dig inte, ipdu vet vi ställer för er

och barnen. Kram från svärmor

Postat av: jottan

Publicerad 2012-01-17 07:01:31

Samma här! Hör av dig om det är något och sms:a just innan du åker in och sen när du vaknat upp så jag vet att det gick bra. LOVAR att tänka på dig allt jag kan!

Postat av: Benita

Publicerad 2012-01-17 15:12:42

Lycka till vännen! hör av dig så jag får veta hur det går för dig! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela