Frida & Seth

Om vad man pratar om...

Publicerad 2011-01-13 20:58:13 i Frida berättar...,

I tisdags hade jag en sådär helhärlig afton på stan med Jottan! Vi hann med busiga klädprovningar, rea-koll och mysmiddag på restaurang! Vi hann prata en hel del och hon berättar så roligt om allt vad hon måste förklara för sin frågvise son, och om tufft det kan vara att bestämma vart man ska lägga ribban liksom...hur invecklat, utförligt ska man svara på frågor typ om vart barn kommer ifrån... Jag tycker Jottan verkar ha bra förklaringar (och ibland räcker tack och lov de allra, allra enklaste svaren), men själv bävar jag lite för när såna frågor kommer från Seth!

Här hemma ställer sonen inte så svåra frågor än, dock kan han istället ha samma undring många, många gånger på raken istället..! Uttalet blir mer och merfinslipat för Seth och jag skrattar av stolthet flera gånger i veckan när nya formuleringar kommer!

Seth berättar mycket om allt han gjort, allt han sett, vem han träffat och de flesta historier runt sånt börjar med "igåår"... Allt hände igår, för det är visst lite svårt att hålla reda på dagarna och på timmarna på dygnet. Man försöker rätta honom och säga att det hände ju i morse eller förra sommaren, men...det kommer väl! Lika säkert som att alla de mer komplicerade frågeställningarna kommer sen!

Lite blandade samtal/citat som vi har haft senaste tiden; 

"Idag jag flööög". "Men Seth, vad säger du"?!? "Nääee, ja bara skoja"! 

"Mamma, vad du tänker på"? (från badstunden ikväll, då jag satt och stirrade in i tvättmaskinen som centrifugerade på sidan...)

"Nu vi inte ha nån hund mer"... (från promenaden idag, då Tilde stannade länge, länge och luktade i en snödriva medans vi traskade på och hon inte kom när vi ropade!)

"Ja, ska fråga min mamma"... (när han har nån kompis hos sig och de inte är överrens om nåt... Då springer han mellan mig och tillbaka till polaren igen när han har svaret, typ;) "min mamma säger; man får INTE slåss med den"! 

"Igåår...ja körde gäblar skoter fort"!

Idag hittade vi Spindelmannen-tofflorna (som Josse köpt till Seth för längesen) i en skrubb, Seth tog på sig dem direkt och sa att de var "gyysitt schööna"!



Seths
; "bada" och "springa på Ica"!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2011-01-15 13:02:37

Hej! Seth börjar bli duktig, jag måste få träffa han snart igen och höra hans r.



Annars ska jag fara till Jimmy idag och äta middag men han och barnen, sen åker jag ner på stan och hänger med Linn och gänget. Fast det blir ingen utgång ikväll, gårdagen var tung.. På alla sätt och vis.

Jag jobbar även imorrn så jag håller mig nykter och fräsch så jag slipper lida på arbetstid.

Vad gör ni i helgen då? Hade Maria förresten skoj på trettondagsafton? Jag har som glömt att fråga. Och hade du skoj?

Äpple!

Postat av: Benita

Publicerad 2011-01-16 11:17:18

Anton säger till pappa " Pappa när du var liten fanns inte jag, men jag var i din pung" den du, fattar inte var han har fått det ifrån..hahahaha!

Postat av: Cilla

Publicerad 2011-01-16 15:26:43

Citat från barn är så sköna. De är så ärliga, oskyldiga och ibland grymma och brutala. men allt som oftast extremt roliga och charmiga :)



För min del får de åka skidor konstant, som du säger, mysigt!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela