Frida & Seth

En loppis-sommar!

Publicerad 2011-08-14 21:37:15 i Frida berättar...,



Om jag förra semestern mer tänkte tanken på att åka runt och botanisera bland loppisborden, så har denna sommarledighet varit desto mer fulltecknad med såna utflykter! För överallt sticker ju dessa skyltar upp med vägbeskrivning till folks utförsäljningar! Så himla skoj! Loppis e poppis!

Idag var det dags att sälja oxå! Med två pärlor till bordsgrannar spenderades dagen med att försöka kränga diverse "skrot och skräp" till handlarna! Det gick hyffsat. Cilla vann pengamässigt när vi räknade ihop dagskassan och jag själv kände att jag drog en vinstlott när jag kunde knöka ihop mina kvarvarande prylar i endast tre (av typ nio?) kartonger!



I slutet av dagen skyltade jag om och tokreade ut mina grejer! Dock är folk alltid lite för mättade av krimskrams för att nappa på såna fina erbjudanden..!

Borträknat avgiften (och lite prylar som jag ändå köpte av mina vänner) kom jag hem med 250 kronor mer i börsen än vad jag hade med mig!



Efter helt ok affärer, sol hela dagen och gott fika i magen kunde vi ändå lämna Folkparken nöjda och belåtna! 



Inför loppisdagen mötte jag upp Josse ute i stugan igår för "operation; rensning"! Jag fyllde upp Saaben med morsfars prylar i många, många kartonger! 







Där ute händer det förvrigt grejer hela tiden! Nu är ytterdörren på plats till pappas nybygge och det stora förrådet är indelat i två rum!
En stor, fin parkering är också fixad!





Seth har verkligen fattat den braiga i att åka runt på loppis och klädbytardagar! Han följer gladeligen med och fyndar allt från brallor till leksaker, fast så klart mest lockar leksakerna!

I stugan igår hittade han en cykelpump till sin nya, blåa cykel som kunde komma väl till pass om luften i däcken tog slut och han fick även med sig ett grönt rep med krokar i var ände som han tänkte ha med sig i skotern i vinter...ifall att man skulle köra fast igen..! Smart kille - kloka fynd!

På bilderna här är han överförtjust då han hittat godis på marken! Tydligen "växer godis" i gräset ute vid torpet..! Mohahahahaha...lättlurad! Men vilken grej för en fyraåring!





Kusin Hannes är också en van loppare!
Här efter ett besök på en gårdsloppis i Kusmark, tidigare i sommar!

Kommentarer

Postat av: Josse

Publicerad 2011-08-15 20:28:17

Vilken snygg liten kille på sista kortet! Det är toppen med loppis då många grejer inte är kul så där jättelänge.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela