Frida & Seth

Lördag 18 september!

Publicerad 2010-09-18 19:39:42 i Frida berättar...,

Idag har jag fyndat kläder för en hundring på bytardagen i Bureå plus denna fina tunna för en femtiolapp på loppis i Kåge!

 

 
En rätt stor pjäs!
 
Jag vet inte riktigt än vad den ska få tjäna till, men jag kände direkt att nån användning ska vi väl kunna ha för den! Patrick är dock skeptisk.

Veckan har gått fort förbi och vi har alla jobbat alla dagar! Mest roligt tror jag Seth haft på sitt "arbete" då de både haft fotografering och försenat kalas för honom!

Samma dag som kalaset var vi iväg på hans 3-årskontroll på BVC. Där var det (inte alls förvånande) bara jag som pratade och kunde berätta vad Seth gillar/ogillar, helst gör och vad han kan. Omedgörlig var han även när det skulle vägas och mätas, men med gemensamma krafter lyckades vi komma fram till både längd och vikt på vår storkille -    1 meter lång och 16 kilo tung!


Näst efter fyndjakt har dagens projekt varit att gipsa klart väggarna i vardagsrummet/hallen.

 Det fixade Patrick galant!

Så nu är det bara dags för mig att börja måla taket! Allt är klart för spackling också, så tapeterna ska snart inhandlas! Plus alla annan shopping som det börjar vara dags för..!

Klädhängare från Mio..?

 Prisvärd skohylla från Rusta..?


Shit! Om typ en en och en halv månad kan det nog börja vara klart..!
Då ska vi ha visning!

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2010-09-18 19:53:12

Jag vill komma på visning!

Postat av: Cilla

Publicerad 2010-09-18 21:56:47

Perfekt att plantera blommor i och ha på bron!

Postat av: Jottan

Publicerad 2010-09-18 21:59:14

Bra idé! Låt oss spåna vidare på den!



Nej än så länge klarar vi oss på gluttarfronten. Igår glömde jag bort mig totalt och stod i hallen i trosor och bh innan jag kom på att det kanske inte var så lämpligt.



Det bjuder jag på.



Postat av: jos

Publicerad 2010-09-19 08:19:11

Hoppas att tapeten ska upp snart.. är väldigt sugen att hjälpa er med det. Tror nästan att vi ska byta ut fondväggen i rummet hemma, bara för att få tapetsera lite.. fast det har jag nog redan sagt. Om ni inte vill ha blommor i hinken så skulle det ju funka att lägga vedklabbar där i. Det tycker jag skulle vara fint, lr så kan du ha den som en tidningskorg.. lr kanske vantar och mössor i nya hallen? det är bara att välja.. på tal om att välja. Det är dax idag. Undra vad Hannes gör just nu.. själv har jag ätit lite frukost, gjort klart nästa veckas matschema och nu ska jag flyga runt på nätet. Ska nog in till stan idag och köpa tyg till sovrummet, som jag och Rikard titta på igår. Å hämta hem Hannes såklart! Kanske ska lägga mig å vila en liten stund till.. ja vi får se.

Postat av: Carro

Publicerad 2010-09-19 20:48:00

Eller en tripp till Ikea!?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela