Frida & Seth

Semesterplaner smids...undrar hur långt jag kommer med dem..?

Publicerad 2010-06-06 21:12:32 i Frida berättar...,

Imorgon klockan 10 är det exakt sex veckor tills jag går av sista arbetspasset och semestern börjar! Sex veckor är ju lång tid! Säger man alltid på förhand... Men om två veckor nu fyller jag år, om tre helger är det midsommar, sen klädbytardagen här i Ers och festival efter det och jag jobbar helg det sista jag gör! Så med mycket redan inbokat går nog tiden snabbt ändå! Som alltid under sommaren kommer väl tiden att gå för fort..! Fast med sånt här väder som vi har nu vet jag inte om det känns alltför jobbigt att arbeta ett tag till..! Torsdag till veckan verkar fortfarande bli den finaste av alla dagar på ett tag så då ska jag passa på att måla önskebrunnen!

Till att börja med...

Sen väntar hela garaget nåt varv till, oljning av farstukvisten och lite vitmålning av knutarna på huset... Det var målarprojekten. Min önskan är sen att bygga nya trappsteg runt hela den inglasade altanen (oj, oj, oj vad sliten trappen är...) och i mitt huvud är det pisslätt! Brrruuummm till virkesbutiken, brruuum hem, fixa till lite stadga för trappstegen som ska byggas på gräsmattan, spika här, spika där - klart! 

                 
             Gamla bilder på huset. Nuförtiden är ju knutarna vita!

Om jag verkligen fick önska kommer också vardagsrumsgolvet upp i sommar så det blir ordentligt isolerat därunder och en ny vägg spikas upp så vi får en ordentlig hall!

    
Direkt till vänster, efter fönstret, vill jag ha upp en vägg. Inte hela vägen upp i tak och ut ca halva rumsbredden..?

Sen vill jag ha en cool tapet och fina hallmöbler och mycket smart förvaring! Önska går ju, snart har jag kanske fått med karln på tåget också...men frågan är bara när blir allt av?

Långväga resa kan jag skippa! Men vi kan ju alltid jobba snabbt, bäst och effektivt så vi hinner slappa och njuta av ledigheten också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela