Frida & Seth

5 februari

Publicerad 2010-02-05 20:52:24 i Frida berättar...,

Orden har bara sprutat ur Seth nu senaste tiden! Jag kan ju alltid skylla att jag försummat bloggningen på sonens långalistade nya ordförråd och allt annat han hittar på...jo, så gör jag!

Patricks morföräldrar ("Kalle" och "Atti"), som inte träffat Seth på ett tag nu blev riktigt imponerade ikväll över hur mycket han pratar! Han snackar om allt som är hans ("de e min, e min, e-MIN"), om bilar som kör och krockar  och backar och om släpet ("gappe") och allt möjligt som ramlar ner ("gamme nee")!

Han är bestämd när han är på det humöret och vill styra över att "mamma kaffe stå här" - åsså ställer han min kopp på bordet eller "pappa; stanna där" - åsså pekar han med fast hand mot honom så han ska förstå att han menar allvar!

Seth har också "vunnit mer mark" här hemma då Patrick för nån helg sen lät honom börja gå upp till övervåningen själv. På övervåningen har Seth sitt nya rum och rätt ofta vill han dit och leka ett tag på sin bilmatta, men ofta vill han bara gå upp och ner för trappen! "Här kommer jag", hör man medans han trampar på nedför trappstegen! Åsså kikar han in i köket eller vardagsrummet bara för att berätta att "ja´g-åpp". Åsså pallrar han sig uppåt igen! Och så vidare...

Under den senaste tiden har Seth också...

* tagit den andra influensasprutan (och fick en mini-zebra som plåster på såren).

* sovit en natt med mormor i bäddsoffa!

* lärt sig rörelserna till en ny "Mora Träsk"-låt!

* ALDRIG tackat ja till att tvätta håret!

* fått en ny kallelse för hörseltest (15/2).


Patrick är som sagt pappaledig nu och har bara några veckor kvar..! Tiden går fort när man är hemma! Seth har sin tid, Tilde har sin tid, veden och eldningen har sin tid, snöskottningen har sin tid, handling, tvätt och städning har sin tid, sömnen har sin tid och projekt; bergvärme-till-kåken har sin tid!

Själv jobbar jag på som vanligt och känner mig både orolig och taggad inför mitt arbete. Turbulensen (-a) där är på ett sätt tröttande och tar på krafterna men känns (som tur är) också inspirerande och utmanande! På personalmötet i onsdags slängde chefen upp årets sommarsemester-papper på bordet, och det kan ju kännas som en tröst nu i denna vinter-vinter att man får börja planera en förhoppningsvis varm ledighet om ett par månader! Men långt dit är det ju...om allt går rätt till ska jag ha min semester from. den 19:e juli...

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2010-02-06 00:56:40

Jasså du, sen semester tänkte du. Hoppas det går igenom.

Själv tänkte jag jobba sommaren igenom. Nån måste ju görat och speciellt om jag ska ha semester senare i höst så har jag inget val.



Det jag gillade mest med Seths nya uppträdande var hans makt över Tilde när han sa "Sitt!" och hon gjorde det. Då var jag mäkta imponerad.

Postat av: Benita

Publicerad 2010-02-06 16:33:52

Om allt går rätt till har bebben kommit nån dag innan din semester:)))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela