Frida & Seth

Helgen i Skåne!

Publicerad 2010-12-14 08:21:10 i Frida berättar...,



Till ett smått blött och blåsigt Skåneland kom vi i fredags!
I hemlighet hade vi planerat vår resa för att ge vår farbor Gunnar en surprise!



Hemma hos Pierre och Petra för att förbereda den stora 60-årsfesten!
Gunnars fru Eva fixar snittarna till champagnen!



De har ett stooort, fint hus! Här är det dukat för 25 personer i deras kök!



Lilla, gulliga Alice hjälpte till med salladen till maten!



Festsugna Josse och söta Petra!

Vi gömde oss alla i Alice rum innan födelsedags-Gunnar kom fram...sen tågade vi alla ut, sjungandes "ja må han leva" och farbror vår kunde inte tro sina ögon! Hur skoj som helst!



Ett nytt album med "gamla" kort på honom cirkulerade bland gästerna och däri ska bilderna från denna festen rymmas sedan! Här bläddrar Gunnar i det med Elin (kusinbarn till oss)!



Mera sång och en massa, massa skålar!



Fasters man Hans-Åke!



Vår kusin Sebastian med sin flickvän Debbie!



Faster Ann-Britt med sitt barnbarn!



Mamma, Carro och Gunnar skrattar gott!

En superlyckad fest med överraskningstema! 60-åringen hade inte en aning..!


Lördagmorgon...

 

Pyjamas-Alice med sin far!



Efter frukost och morgonbestyr tackade vi för oss i Landskrona  - TACK IGEN PIERRE OCH PETRA FÖR ATT VI FICK BO ÖVER HOS ER - och drog vidare för lite shopping i Helsingborg!

 





 

Efter att ha hittat lite presenter och julklappar satt det bra med ett fika!



Gunnar och kusin Rebecka!



Rebecka och jag...



...och Josse på väg mot...





Mat och fest hemma hos Ann-Britt och Hans-Åke! 



Hans-Åke och vår kusin Kicki har skoj! 





Vårt kusinbarn Filip!



Kusin Rebecka!



Gunnar!



Brrrrrr-booom! Fd. trummisen Hans-Åke visar vad han går för!

Söndag förmiddag...



Sightseeing i Ängelholm!



Josse och Carro framför butiken där faster Ann-britt jobbar!



Jag hejjar på Hans-åke utanför hans mäklarställe!



Här är torpet!

 



Här bor Sebbe med alla sin djur!





Pappa, Carro och Sebbe!



Sä här glad blir man av lite saffransbullar och julmust!



Hans-Åke med en av Sebbes hundar Reagge!



Måndagmorgon...



Dags att dra!



 

Carro och Josse glada, jag något skärrad med en klump magen...just ja, that´s why jag är så hemmakär..! Men upp och ner kom vi och nu är vi hemma igen!


Tack alla för en toppenhelg!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2010-12-14 08:56:06

Vilken glädjehelg!!

Min har bestått av fest och fest och fest. Som vanligt. Lite bakishäng hos Rebecca med superunderställ också.

Ikväll har vi julfest på jobbet så jag jobbar 10-21. Sen åker jag förbi Roger P och kollar på hans förhoppningsvis nytapetserade tv-vägg. Jag har varit där förra veckan och hjälpt till ganska mycket med målning.

Så är mitt liv.

Annars har jag massor på min to-do-list men ingen ork att ta tag i nåt. Min kyl verkar ha lagt av så det blir till att slänga lite mat tror jag. Måste kanske köpa ny.. Jag väntar ut julen och hoppas att karman hinner ikapp mig och ger mig nåt fint i present.

Äpple!

Postat av: Elin

Publicerad 2010-12-14 17:10:39

Åh vad kul att få vara med på överraskningskalas:) Ni verkar haft en bra minisemester

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela