Frida & Seth

28 september

Publicerad 2009-09-28 21:41:36 i Frida berättar...,

En ledig måndag. Jag tog ungarna med till min mamma och hängde där ett par timmar. Hon får fortfarande heta "faffa"! Undrar hur man ska lära honom att det finns olika namn på familjemedlemmarna..? Det är lite svårt att veta vem av dem han menar när han håller upp telefonen säger att han vill "iingaa" = ringa!

Men jag kan få känna mig läcker ibland och glänsa lite då Seth pekar på bilder på snygga tjejer i tidningen eller typ kvinnor under 40 och kallar dem allihop för mamma! För Seth är de alla lika snygga som mig! Idag hemma hos Seths mormor höll han upp Barbie-dockan, med de extremt välsvarvade och långa benen, och kallade henne vid mitt namn - mamma! Thanks!

Hemma igen höll Patrick som bäst på att montera vår nya grill som invigdes i afton! Måndagsmiddag; kotletter med vitlökssås! Plus potatis till mig, Patrick fick hålla till godo med endast sallad bredvid köttet!

Någon som förresten har några bra GI-tips så här i början..?

Imorgon börjar jag jobba några timmar i veckan i ett "boendeprojekt". Under hösten ska en grupp boendehandledare undersöka/intervjua/researcha kring boendeformer runtom i kommunen och till slut kunna presentera vår bild av "framtidens boende inom handikappomsorgen". Låter spännande, eller hur?

Jag får chans att gro min journalistiska ådra och leka lite Janne Josefsson-wannabe för ett tag! Det kan jag leva med på arbetstid!

Efter boendeprojektet fortsätter jag jobba på gruppboendet till 21.

Onsdag har vi personalmöte hela dagen! All day long (till 15.30). Pröva ring och väck mig efter middagen om jag somnat i soffan efter maten..!

Torsdag jobb 7-15. Avslutar arbetsdagen med massage 15.30! Nice!

Fredag är det "Neuropsyk"-kurs! Ska ha klart läxan till klockan 12 den dagen..!


Anna, är du sugen på att hänga fredagkväll?


Lördag gör jag ingenting! Än, vad jag vet...

Söndag ska vi på dop!



                Å pappas tattoo är klar! Det blir väl kortärmat på matchen imorgon då..?

                 

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2009-09-29 07:01:31

hmm.. innebär att hänga att gå ut på krogen?

Postat av: jos

Publicerad 2009-09-29 08:30:41

Nått badtunnedopp kan du inte räkna med i november. Vi får ta det till sommarn. Vi har heller inte bestämt vart den ska stå, men nära grillringen vore ju nåt kanske.

Hannes sover som en kratta nu. lr han sover väl bra fram till 4 5 på morgonen och vill inte sova. Man blir tokig, men det är väl bara att gilla läget. Det går säkert över snart. Kan det vara tänderna? Ja, den som lever får se. Idag är det våran tur att hänga med mormor.. vi ska på Coop och handla mat och planterningsjord så jag får ner mina hallonbuskar nån gång. Måste stoppa Hannes så han inte åker ner för trappen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela