Frida & Seth

Seth - the datanörd!

Publicerad 2009-10-19 20:39:53 i Frida berättar...,

                        

Han gillar att kolla på våra filmade klipp! En stund varje dag den senaste tiden har vi nog suttit och gått igenom allt material! Faschinerande hur tiden gått och vi förändrats..!

Seth sover nu. Det går aldrig så smidigt att lägga honom för mig som det går för Patrick... Läsa bok, kraxa för törstig, läsa mer... Just när jag var på väg att ge upp och låta Seth somna själv bäst han ville, visade han upp sina småhänder och gjorde "Imse Vimse"-tecknen med fingrarna! "Sjunga"? Men visst!

Det är så mysigt så här vid läggdags ändå, för Seth har en sån ro i kroppen som han inte visar mycket av annars. Nu sjöng vi om spindeln som klättrá upp för trå´n säkert fyra gånger - och Seth hängde med i alla rörelser! Sen satte han ihop handflatorna och la dem mot ena kinden och tittade förväntansfullt på mig! "Om haren"..? Ivrigt nickande!

"I ett hus i skogens slut, liten tomte tittar ut. Haren skuttar fram så fort, knackar på dess port! Hjälp ack, hjälp ack, hjälp nu mig (här slänger man in händer-mot-kindrörelsen)! Annars skjuter jägarn mig! Kom, ja kom i stugan min - räck mig handen din"!

Även till denna sång visade han att han lärt sig rörelserna! Supergulligt!

Det är väl på dagis han snappat upp det här - för här hemma kör jag mest med "Eeeen kuuuleeeen natt-natt-natt, min båt jag styyyrdeeee" och andra sånger (utan moves)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela