Frida & Seth

Ingenting försvinner, allt finns kvar...

Publicerad 2009-10-02 07:34:27 i Frida berättar...,

Igår afton krattade jag och Seth under vår stora rönn här på gården. Det blev snabbt en enorm lövhög som vi skopade upp i skottkärran och...inte visste vad vi skulle göra av... Jag fick syn på diket rakt över vägen och det såg väl ut att vara ett bra ställe att skicka allt, så vi körde tre vändor med "trädgårdsavfallet" och dumpade ner det där. Jättekul, tyckte Seth, som fick sitta högst upp på alla löv den korta biten över vägen!

Senare hittade Seth en gammal papperbit på vår grusuppfart på andra sidan huset och gick direkt över vägen och slängde den ut på lägdan mittemot vårt hus!

Snabbt avklarat! Städning = check. Case closed, liksom.

Som när Anna var och hälsade på för ett tag sen... Hon och Seth satt i soffan då Seth upptäckte ett litet skräp på soffbordet, tog upp det och droppade det enkelt bakom soffan - "dääär"! Anna skrattade gott och kommenterade att Seths lösning på problemet måste vara min förtjänst! Jag, som bokstavligen, sopar under mattan!

Ibland är det bara så himla mycket smidigare att ta fram sopen och göra städningsmomentet kort istället för att kånka på dammsugaren upp och ner för trappor..! Ingen av de som kommer förbi kan ju egentligen veta att sanden, löven och hundhåret ligger samlade under dörrmattan i hallen..!

Eller, jo. Nu kan de ju kontrollera hur jag haft ork den dagen!

Men jag står ändå fast vid att mitt sätt att ibland hantera stökiga golv fungerar snabbt och smärtfritt! Det har har jag visst lärt Seth.




                      Förresten! Grattis Leffe på födelsedagen! Hävv ö najjs hädd-sitty-tripp!

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2009-10-02 15:51:10

Nej då Carro vad det inte ;-). Ingen fara alls egentligen, bara lite tråkigt för Emil som hade väntat sig ett litet "tack" eller "vad duktig du är" för tyvärr hade Pelle och jag berättat för honom att personalen säkert skulle säga så...



Vår miss.

Postat av: Anna O

Publicerad 2009-10-02 23:19:34

Tack bästaste Frida för ikväll. I love spending time with you!



Ses förhoppningsvis imorrn också!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela