Frida & Seth

Fredag 9/10

Publicerad 2009-10-09 22:11:56 i Frida berättar...,

Har varit på min första massageutbildningsdag. Långt ord. Fyra timmar masserande. Känns jättebra det! Jag har fått låna hem jobbets massagebänk över helgen, med hemuppgiften att öva, öva, öva! Ryggmassage utlyses härmed!

Hemma var Seth och Patrick hela dagen. Patrick tog en föräldradag för att umgås med sonen (och slippa jobbet), fast så mycket hemma var de ju inte... En stadstripp med lunch på CK, nya skor från Stale till P, förbi "faffa" på hans jobb och sen ett wienerbröd-fika på Taste. Kul att de har heldagar ihop!

Jag fick lägga Seth för natten, men var tvungen att ta hjälp av Patrick som har bättre hand med sonen gällande nattning, vissa dagar. Efter att jag misslyckats med att få Seth att komma till ro, var en kram från pappa det enda som behövdes för att sonen skulle somna.

Fast han vaknade ju en stund senare och jag försökte mig på samma knep...vilket ledde till att jag med Seth i famnen stod en lååång stund lite småvaggandes och sjöng "Vem kan segla förutan vind", vaggsången från Ronja Rövardotter, "En fisk i en skål" och "Led mig Gud" i ett stilla, tyst läge... Seth ville inte att jag skulle sluta sjunga och han manade på mig efter varje sång; "uuunga" (åsså petade han med lill-fingret i mun på mig), så jag började om med sångerna från min lista. Seth strök mig över håret där han låg i mina armar, lyssnade andäktigt och strök mig försiktigt över armen... Såååå mysig kille vi har!

Men jag kallade ändå upp Patrick till slut igen. Hela natten kan man ju inte stå och sjunga. Måste spara rösten tills på söndag oxå.

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2009-10-10 11:11:37

Åh vad roligt med massagekurs. Det är aldrig fel. Då man man ju dela med sig av sina kunskaper till den man bor med och får lite tillbaka oxå;) Tommy går massageutbildningen via skolan men vi har ingen bänk så vi har provat köksbordet och sängen men då går det inte så bra att andas och slappna av:P

Postat av: Anna

Publicerad 2009-10-10 20:25:16

Så otroligt mysig han är. Åh, tänk om han gjorde sådär när jag sjöng för han, då hade jag stått där än idag tror jag. Banne mig vilken mes man blir så fort det handlar om små barn.



Nu ligger Mange och Annika och ser fotbollen. Jag är inte så intresserad så jag ska nog lägga mig och se nåt på min dator istället. Har iofs inte så mycket att välja mellan då jag fört över allt till externa och den har jag inte med mig. Fast Mange har ju massa dvd jag kan se. Väärt.

Postat av: Stina

Publicerad 2009-10-11 07:27:29

Hej, är en helt okänd tjej som råkade hitta din blogg, därför läser jag lite titt som tätt :-) Måste bara fråga vart du jobbar? Jobbar själv inom boendestöd för psykiskt funktionshindrade. /Stina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela