Frida & Seth

Sen sist...

Publicerad 2009-11-23 10:35:05 i Frida berättar...,

Nu var det måndag igen. Ny vecka. Jag å Seth har börjat morgonen (efter att vi steg upp 09.00!) med att tömma/fylla diskmaskinen och lite dammsugning. Jag uppmuntrar verkligen Seth att vara med då han verkar tycka det är kul att jobba med mamma!

Annars då?

Jag var på jobbet hela helgen.

Patrick var på vägarna hela helgen och till slut, igår, kom han hem med vår nya bil - en Audi!
 

Klicka för att se nästa bild

Seth var med farmor i helgen och är överförtjust i en bil som hon köpte åt honom! I lördags var bilen det sista han lämnade ifrån sig innan han la sig och på morgonen efter började han fråga om den det första han gjorde! "Bilen"! "Bilen"! Nu på morgon hade den gömt sig bakom en gardin så det tog en lång stund innan han hittade åt den...som en liten osalig ande gick han runt hela nedervåningen och letade på och under alla möbler! Men slutet gott, allting gott!

Förövrigt var Seth på sitt första Eddabad i fredags (se hur det gick på Josses blogg), jag var på bio igår till mitt i natten och såg 2012 med Anna, vågen visar nu på minus 4,9 (så nära, så nära) kilo för mig, hela barnbidraget gick åt till julklappar, nästa vecka har Seth julfest på dagis och han går då i sitt andra luciatåg! Närmast, mer städning NU!

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2009-11-23 11:34:19

Vi brukar kalla de där för toppluvor!



Pelle ska nog inte klaga eftersom jag gör det mesta av jobbet. Han lägger inte kakel eller klinker. Han tapetserar inte heller.

Möjligtvis att jag sätter honom på att slipa och måla.



Nje, pengarna är inte lite enkelt, men jag är bra på att skrapa ihop så att det räcker till det mesta.



Den som lever får se!

Postat av: Anna O

Publicerad 2009-11-24 07:04:25

Hej, supersnabbt bara. Jag är på med fläskfilemiddag på lördag. Har inget recept dock men jobbet kanske har?

Trevlig dag!!

Postat av: Cilla

Publicerad 2009-11-24 11:28:57

Går du ner i vikt? Själv skulle jag nog behöva det inför julen, då brukar man ju lägga på ett gram eller två...

Postat av: Cilla

Publicerad 2009-11-24 13:03:00

Ja! Det är så skönt när man känner hur kroppen blir stark och vilken energi man får av att träna! Du får ju jätte jätte gärna förja med på ett gästpass med mig på 360 jag har två pass jag får ge bort!



Jag har dock lite problem med kosten, är en såndär kvällsätare, men kan jag stryka det är jag verkligen på rätt väg - känns skönt!



5 kilo ner det är fasen mycket, du kan väl inte gå ner så mycket mer innan du bli superskinny?! Eller har du mål på mer?

Postat av: Cilla

Publicerad 2009-11-24 20:17:36

Härligt, jag hejjar på dig!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela