Frida & Seth

Torsdagkväll...

Publicerad 2009-07-16 19:32:09 i Frida berättar...,

Seth håller på att somna. Men först måste han kasta ut tuttarna ur sängen nån vända, likaså kudde och täcke och sen ska han nog pröva få sig en slurk vatten också innan han känner att det är ok att slappna av och surrender till sömnen..!

Patrick är i stan och spelar poker. På måndag får vi en liten insättning på kontot, men jag hoppas att P har lyckan med sig redan ikväll och vinner alla rundor!

Tilde slappar på nedervåningen. Säkerligen har hon suckat stort och pustat ut ordentligt efter att ha blivit jagad hela aftonen och till råga på allt också blivit sliten i svansen av Duracell-Seth!

Jag ser mig omkring och konstaterar att jag inte orkar ta tag i nån målning ikväll. Har lister i köket kvar, runt ett fönster ute och en hel önskebrunn som i första hand ska grundmålas. Men med tanke på ovädret tidigare idag tar jag inga risker...regnet kan ju komma igen!


Istället...

* Önskar jag nya spännande/roliga böcker, såna där som man bara längtar efter att få fortsätta läsa kväll efter kväll! Boktraven på mitt sängbord är hög, men allt redan läst. Och i måndags tog personalen på Kåge-bibblan semester.

* Grämer jag mig över den skrattretande lilla motion jag utsätter kroppen för nu när jag ändå är ledig OCH att sommaren är en tid som är till för att äta! 

* Svettas jag lite i denna kvava luft.

* Satsar jag på att se Ernst på tv om en halvtimme.

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2009-07-16 19:44:55

Hej flåt att jag var så otrevlig idag. Vi skulle just sätta oss på hans altan och fika så jag blev lite stressad. Men det var supertrevligt igår. Verkligen! Mycket folk, många skratt och många drinkar. Jag var hemma strax efter 01 på natten. Idag har jag varit med Thessan och Pär och imorgon tänkte jag fara till stugan på förmiddagen och hälsa på Mange och Annika. Sen lördag blire trästocks med dig bland annat. Ska du dit på kvällen också och se Veronica?



Söndag är vikt för Norsjö och Thessan. Sen är det inte många dagar kvar innan jag måste fara till morfar. Tänkte kanske fara på torsdagen så det inte blir så länge jag måste vara där. Jaja, vi får se.

ORVAR!

Postat av: jos

Publicerad 2009-07-16 23:32:29

Kan du inte testa och läsa Harry Potter? Fast jag vet nog att det inte alls är din grej, men testa vett ja! Vad ska du och Carro hitta på imorron?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela