Frida & Seth

Onsdag 1/7

Publicerad 2009-07-01 13:50:08 i Frida berättar...,

Jag ställde väckarn imorse på halv åtta.

Det var dags för min plan; "få Seth att sova efter lunchen"!

Som den snällaste lille gossen somnade han direkt Patrick la honom vid halv tolv - och vaknar till nu!

Jag undrar om det gjorde susen att väcka upp sonen innan han själv var färdigsoven, eller om det mer beror på att vi inte varit ute nånting på fömiddagen...

Nån gång har jag spekulerat i om Seth drar på sig mer spring i benen av att vara just ute - fungerar hans kropp effektivare med solenergi?!?


Prövar samma väckningsprocedur igen imorgon så får jag kanske svar...

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2009-07-01 14:59:51

Så är det nog. Deras kroppar går in på hörvarv och är svåra att pausa.

Postat av: Jottan

Publicerad 2009-07-01 18:25:33

Tänk dock på att Emil slutade sova dag när han var 1½ år.

Nu är han 3 år och Ebba sover nu bara 45 minuter på hela långa dagen, precis som Emil gjorde tyvärr.

Önskar att hon kunde sova igenom hela natten när hon är så vaken dagtid.

Postat av: Jottan

Publicerad 2009-07-01 19:18:59

Det är inte så stor skillnad mellan ett och två barn som man kanske kan tro. Man är ju redan inne i mamma-tänket och har öron på vad som händer trots att man håller på att fixa någon på annat håll.

Enda nackdelen är när de väcker varandra varje morgon så man aldrig får en chans att ligga och dega + att de sover så lite.

Emil kunde ju inte börja sova hela nätter förns han var 2½ år½! Innan dess sprang han ju här på nätterna och man fick fösa tillbaka honom i sin säng och berätta att det var natt hundra gånger.

Nu sover han som en stock mellan 20-06.

Ebbis sover 15 min någon gång på morgonen mellan 9:30-11 och sedan ung. 30 min vid 14-tiden.

De gånger hon somnar en stund på annan tid lyckas hon på något vis knycka sovtid från de andra stunderna ;-).

Å andra sidan så har hon ju inte kolik eller ont någonstans så det gör ingenting att hon är vaken och med oss. Hon flyger omkring här på golven och slickar på allt hon får tag på mest hela dagarna.

Inget gråt och skrik här inte.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela