Frida & Seth

Nu kör vi järnet!

Publicerad 2009-01-22 19:14:38 i Frida berättar...,

Hips vips var man långledig igen..! Efter julsemestern jobbade jag sex dagar, var ledig sex dagar, har nu jobbat tre dagar och ser framemot fem lediga dagar till innan jag åker ut till Anderstorp för nästa arbetspass..! Jag är typ kung på att lägga schema! Men det hjälper ju självklart till att jag bara jobbar 80 procent också...

Det blir förhoppningsvis en tidigkväll nu, jag ska börja på en ny bok att läsa. Bokhögen som mamma lämnade är fortfarande inte utläst. Jag har många timmars läsning kvar! Det är kvällens höjdpunkt - varje kväll! Vääärt! (Kommer du ihåg betoningen, Meta?)

Helgen blir fartig, vi är uppbokade järnet!

Fredag; passa Leo på morgon.
             Hälsa på Erika och Stefan på em.

Lördag; fika och middag hos Josse i Byske.
              Ev. film/"Körslaget" med Anna på kvällen.

Söndag; fika hos Jottan! Nu ska Ebba välkomnas ordentligt och hela familjen gratuleras!
             
Måndag; (26/1) ska tydligen vara utsedd till "årets tråkigaste dag"..! Nånting om att julledigheten verkligen är förbi, det är länge till nästa röda dag, pengarna är förbrukade och lönen har inte hunnit komma in på kontot... Å så är det ju måndag, veckans tråkigaste dag för många.

Vi får väl se.

Tisdag; nu är det kul igen! Vi bjuder Anna på litet julbord! Skinka, potatis, ljusugnsbröd, mimosa, julmust... Känner du hur det vattnas i munnen?

Onsdag; jobbet kallar. Planeringsdag.

                       

Seth fick en ny pyjamas idag! Grön flanell! Sååå himla mjuk och gosig! Om jag var Seth skulle jag vilja gå runt i den heldagar! Det kommer han säkert att få göra en hel del också - vi är en riktig pyjamasfamilj!

Benita, om du ska på Asplunds imorgon, kan du köpa en likadan pyjamas, fast blå åt Seth då? Typ en 92:a eller en storlek större.

                       

                       
                "Jääädrar, jag blir så leeedsen när jag inte får ta kort SJÄÄÄÄLV"! /Seth

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-22 19:59:37

jag kollar läget på Asplunds i morgon!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-22 21:04:12

Men så skoj det ska bli!

Postat av: jottan

Publicerad 2009-01-22 21:04:51

... på söndag

Postat av: Anna O

Publicerad 2009-01-23 05:35:19

hohoho =)

Söt han är när han är arg.

Pyjamasen var ju skitsöt verkligen. Jag skulle också gå runt med den dagarna i ända om jag kunde.



Nu måste jag dra hej!

Postat av: Meta

Publicerad 2009-01-23 17:00:15

Njaaa, jag tror nog det är fel igen men gungning på ääääääääääääna tror jag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela