Frida & Seth

Happy summer!

Publicerad 2009-08-01 23:05:00 i Frida berättar...,

Semestern är strax slut..!

måndag är det åter dags att åka till jobbet..!

Sex veckor har gått nu och jag försöker minnas vart tiden tog vägen!



Innan första officiella semesterdagen kom hann jag fylla år!



Början av ledigheten var full av sol och värme och kvava sovrum och fläktar på högsta varv! I typ tio dar!

Jag minns att jag tyckte tiden gick sådär lagom sakta där i början, sådär som att man hann njuta av varje dag ordentligt och vi gjorde det som föll oss in och hälsade på familj och vänner lite eftersom.

Jag har läst böcker i massor, men har under senare delen av ledigheten inte suttit ute i nån solstol och bläddrat i dem, för vädret har ju varit som det vart... Då har det passat bra med lite "Allsång" och Ernst på tv istället! 

  

Badpojkar!

  

Karusell och sköna brillor hör sommaren till!

  

Bowling och Piteåtripp!



Sen var det 15-årsjubileum!

Och släktträffar!

   

  

Under semestern har det åtnjutits en hel del godsaker!
Så fort man träffar någon ska det bjudas och ätas och fikas och drickas..!





   

  

  

Ja, ni fattar kanske vad jag försöker säga..?

Plus 4 kilo till mig!

Jag skrev i nåt tidigare inlägg att jag inte kan komma tillbaka till jobbet och förneka att jag legat på latsidan..! Så sant, så sant...

Men jag hann skriva text till en sång...


Therese och Anna sjunger på vår körledares 50-årsfest!

Trots stillsamt vilsamma semesterdagar men med några fullspäckade dagar emellanåt (ja, och all denna maten förstås) har vi ändå lyckats åstadkomma lite grejer i huset också!

SOVRUMMET I JUNI



SOVRUMMET NU



Vi har påtat på och arbetat utan att riktigt slita ut oss med diverse målning och allmänt hålla-efter-tomten-göra under den här semestern. Patrick sa ifrån på skarpen efter förra sommarens slit med garaget! Nu skulle han bara vara ledig, och det känns skönt att han satte ribban så lågt för oss!

Den "riktiga" semestern var toppenbra! Bland de bästa dagarna på hela sex veckor!





Seth och alla vi andra hade väldigt kul på Lyckseleresan trots att det ibland kan hända lite oförutsägbara saker..!



Det har varit upp och ner med vädret, upp och ner med humöret likaså, upp och ner med tempot men på det hela taget en himla härlig ledighet!

Nu är jag ju inte så förtvivlad ändå, för jag står för vad jag alltid sagt om mitt jobbschema - det går att få ut så mycket av allt trots att man arbetar nästan heltid! Både tisdag och onsdag jobbar jag, men är fri för aktiviteter från lunch båda dagarna. På måndag börjar mitt första pass - en journatt - och innan jag stämplar in hinner vi ändå uppvakta min pappa ute i Yttervik ett par timmar! På torsdag är jag helledig igen och jag är öppen för förslag lördagkväll och söndag förmiddag! Å då är detta ändå en av mina "tyngre" jobbveckor..!

Efter den veckan börjar Seth om på dagis igen och jag skäms lite grann...för jag lovade att vi skulle ta hem dagisvagnen under sommaren och öva på Seths utesovning... Istället har han fått sova inomhus varje dag efter lunch och vagnen, ja, den står väl i dagisförrådet fullt med getingbon vid det här laget..!

Kommentarer

Postat av: jottan

Publicerad 2009-08-02 07:49:52

Är inte det där tavlan som de haft ovanför deras soffa själva?



Tycker att du haft en prefekt semsester blandat av livets bästa! Fullt av livets topp tre: vänner, familj och fika!

Postat av: Anna O

Publicerad 2009-08-02 10:18:21

Alltså, Veronicas tavla är så himla himla snygg! Är det belysning bakom den också? Tänkte på sladden som sticker fram där bakom.



Annars är kortet på mormor och Seth typ det bästa jag sett. Seth matar sig själv och gör ett himla bra jobb medan mormor ser ut att vilja truga på honom lite sockerdricka. Jag vet inte vad det är men konstellationen blev perfekt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela