Frida & Seth

Jag har ett syndrom...

Publicerad 2009-04-28 13:21:35 i Frida berättar...,

Restless Legs Syndrom.
                                                    

Det betyder helt enkelt "rastlösa ben". Det är ett passande namn eftersom det mest karaktäristiska för RLS är ett starkt behov av att röra på benen. Rörelsebehovet beror på obehagliga känselförnimmelser djupt inne i benen.


Besvären beskrivs ofta som "myrkrypningar" eller som att det suger eller spänner inne i benen. Detta ger en ytterst obehaglig oro i benen så att det inte går att hålla dessa still.


Precis som när jag var gravid har jag nu börjat känna av detta obehag och dessa krypningar i benen när jag ska sova. Man blir galen! Det går inte att ligga still!

Jag fick rådet, då när jag gick runt som höggravid och inte kunde sova på nätterna, att köpa Schweppes Indian Tonic-water, och jädrar vad det hjälpte BRA! Nu måste jag komma ihåg att handla det igen!

                                          Bra tips för rastlösa ben!

Kommentarer

Postat av: jos

Publicerad 2009-05-03 08:54:53

Så du menar att du är gravid igen? Grattis! längtar tills den kommer en till liten unge och som Seth kan pussa och krama hur mycket han vill!

Postat av: jos

Publicerad 2009-05-03 08:57:33

Så det du menar är att du är gravid? Grattis! När är det dax?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela