Frida & Seth

Vad händer i huset..?

Publicerad 2008-09-29 19:37:06 i Frida W,

Nu har Patrick börjat kalkylera på den invändiga byggnationen i nygaraget. Det ska isoleras, reglas och sättas upp gipsväggar, åsså ska förrådet byggas! Det blir ett lagom stort förråd längst in i garaget, där vi kan stapla grejer typ tre meter upp längs väggarna! Det kommer att bli kanon!

Jag håller förövrigt på att rensa i förrådet vi har på tomten, för till helgen ska loppmarknaden i Kåge äga rum, och jag har bokat ett bord! Jag har kassvis, lådvis med böcker och VHS-filmer som jag aldrig kommer att läsa/se igen, så de ska jag försöka sälja iväg till en billig penning! Bättre billigt än att måsta ta hem allt igen!  

    

Sen har Ske-kraft varit här idag och dragit bredbandskabel in i vardagsrummet, själva installationen vet jag inte när den ska ske, men jag gissar att Patrick är nöjd nu ändå, när det snabbare internettet inom nån månad ska vara helt klart för att börja användas!

Sen har jag å Patrick till slut enats om ett nytt soffbord! Jippi! Josse var här igår och hade med sig Ellos-katalogen, och däri av alla ställen hittade vi ett bra bord till en hygglig summa! Så nu blir det att nätbeställa och ingen är väl gladare än Patrick som uttryckte sin lättnad över att "slippa åka in till stan"!
     899:-  699:-
  

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-09-30 02:42:05

Looking good!

Hoppas bilderna inte är skalenliga för mattan såg liten ut jämfört med bordet. Förutsatt såklart att bordet är till för att stå på mattan.

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-09-30 19:10:51

Jisses vad det händer mycket hos er! Har ni satt någon tidsgräns på när allt sk avara klart såsom förråd, garage och sovrum?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela