Frida & Seth

Seth å Leo!

Publicerad 2008-09-15 20:26:17 i Frida W,



Det blir tyvärr alldeles för sällan kusinerna träffas, men idag hade vi bokat träff hemma hos morfars! Killarna showad på runt middagsbordet och fick min mamma, pappa, syrra o mig att skratta så vi fick käkvärk!

Seth la lugn och metodiskt upp sin socka på huvudet och väntade sig stående ovationer och Leo skrockade i sin stol och klappade händerna! Det är så himla roligt när de kommer på att de kan spexa och underhålla familjen! 



"Idag fick jag stiga upp supertidigt för att jag skulle till dagis typ innan alla andra - halv sju! Det gick bra ändå, och jag var inte ens less när mamma kom innan lunch för att ta hem mig! Inte alls less! Sen fick jag köttfärs och makaroner hos mormor till middag och så sprang jag runt i lägenheten i bara blöja och tröja ett tag! Det blir lätt varmt när man springer som jag! Min kusin Leo var där och han kan snart springa lika fort som jag, för han går nu (fast han vägrar visa det liksom när han har alla blickar på sig)! Sen måste jag byta tröja minst en gång om dagen (tycker mamma). Två kindtänder är på väg fram på varsin sida i min käke, så det dreglas en hel del just nu (tycker mamma)!" /Seth

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-09-15 20:43:06

Ja, jag bara älskar hösten! Det blir mörkt och mysigt ute. Man får ta på sig myskläder och halsdukar och mössor. Man får tända ljus och krypa ner i soffan utan dåligt samvete.



Pelle jobbar nu på Jonssons Gummi på ett säsongsjobb i ca 2 månader, men har sökt en fast tjänst på ett ställe som jag outar om han får det eftersom det annars finns chans att andra ser att de söker och tar chansen själva.



Emil pratar helt flytande fast på barnspråk:



"-Hej mamma, idag ja ätit spagettij och drucki mjööölk på dagis. Sen ja springi fojt fjam och tillbaka.

Man måste dela med sig om man har någe då ä man snäll."



Det händer ju så sjukt mycket just under denna tid i deras utveckling. Tänk att seth bara har ett år kvar innan han också är där!!! Sedan kommer ni att få skavsår i öronen eftersom han aldrig är tyst ;-).



Nu ska jag gå och lägga mig. Det tar på att jobba heltid med mina 5 extra kilon.

Med Emil gick jag upp 17 totalt om jag inte minns fel så det lär bli mer...



Ha en trevlig kväll på er.

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-09-16 04:59:35

Haha! En socka på huvet är ju alltid skoj =)

Nu har jag börjat hosta också men jag har med mig medicinen från doktorn så jag överlever nog ändå. Jag sov middag idag i tre timmar. Det var skönt!

Nu käkar vår rumskompis jordgubbar till kvällsfika, Cilla läser en bok och jag nördar. Vi har det ganska mysigt här. Imorrn ska jag på jobbet och pröva o se ifall jag orkar jobba. Det kan bli att jag måste gå hem lite tidigare, typ vid lunch... Vi får se. Halsen är igenkloggad och det är jobbigt att andas.

Men jag är inte nedstämd iallafall. Bara lite sjuk och uttråkad O=)

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-09-17 13:39:07

Tack FridaBeda! Jag blir så glad när jag läser sånt där såhär tidigt på morgonen. Det är nästan som att få medvind redan från morgonkvisten ändå tills man knuffas i säng på kvällen.



Nu är det morgon i det här landet igen och jag har sovit gott inatt. Drömde nåt om lillebror dock, så jag måste nog ta och mejla han idag.



Hoppas du får en trevlig dag idag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela