Frida & Seth

Så var det dags att ladda upp för...

Publicerad 2008-09-07 21:33:36 i Frida W,

...en ny arbetsvecka (med mina första journätter till helgen), Tildes trimtid imorgon afton (äntligen ska lillgumman få en ny style), Seths polare Antons kalas, mysiga kvällar hemma med ungarna (Patrick jobbar eftermiddag hela veckan), fler promenader (nu är det dags att röra på sig) och att grundmåla det sista på garaget (bara brädorna runt portarna kvar nu)!

Helgen som gått har varit mycket bra. Middagen i Bureå i fredags var verkligen jättetrevlig, det tyckte nog alla som var där. Vi tjejer satt och pratade, pratade, pratade hela kvällen om allt möjligt tjejigt, fast mest om barn och föräldraskap. Jessica är ju knappt tio veckor från att bli mamma nu, och vi gick igenom förväntningar, vi delgav henne känslor man haft själv inför förlossningen (vi två som redan har barn), känslan man hade på väg in till BB, alla känslor efter förlossningen och tiden efter man fått barn.

Vi pratade också mycket om självkänsla, om hur olika personligheter kan gå ihop eller inte, om arbetskamrater, hur man själv är som arbetskamrat eller som vän, om egenskaper som vi har och så gick vi ett varv runt för att träna oss själva i att inte ursäkta sig för vad man är bra på. Nu fick vi inte säga att "jag tycker jag är bra på det...fast det är så många andra som kan det mycket bättre"... Nu fick vi tänka igenom vad vi kände var vår styrka, och stå för det också. "Jag är bra på att skriva. För jag tycker att jag verkligen kan få till det ibland". Punkt. Det kändes bra efteråt. Ja, så är det. Jag är bra på att skriva!

Lördagen sjöngs verkligen in. Vi hade kördag i Kåge, och de fem latinska hymnerna låter väldigt vackert när hela kören är med! Jag måste verkligen rekommendera en lyssning, så jag återkommer om tid och plats för konsert senare! 

På afton kom mina föräldrar hit och Seth var som blyg till en början inför sina morföräldrar, men då de skulle åka igen ville han inte släppa taget om mormor som han bara kramade hårdare och hårdare! Mysgubben! Vi ska åka till dem imorgon kväll, så då får han kramas lite mer!

Idag har jag målat, varit på promenader i det fina höstvädret och bjudit på fika. Seth har busat med moster, Anton och Alma och kramat farfars som var förbi ikväll.

Jag lärde även Seth i helgen hur man gör pussljud och Patrick har visat honom hur man flirtar ordentligt, så nu är han riktigt en charmkille!

Just nu längtar jag tills klockan blir tre imorgon, så jag får åka hem från jobbet och hämta upp Seth från dagis - det är alltid lika härligt att få stora leendet och välkomstkramen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela