Frida & Seth

Operation; rusta upp lekplatsen!

Publicerad 2008-09-09 17:37:20 i Frida W,

Seth gillar att leka i lekpark. Det finns en del såna här runt i Ersmark, men den lekplats som ligger närmast är under all kritik. Det växer ogräs i sandlådan, allting är rostigt, rutchkanan saknar trappsteg och själva kanan består av tre delar av nån böjlig, tunn aluminium där spikarna har släppt på flera ställen... Det är lekplatsen som kommunen glömde!

                    

Jag har funderat på detta förut, men nu när jag å Seth mer och mer uppehåller oss i just lekparker, för att det är så roligt, så känner jag att jag måste ta tag i saken nu! Väldigt snart! Måste bara reda ut vem jag ska kontakta.

                     
      Anton och Seth får mellanmål under besöket i lekparken (en bra sån, mitt i byn)!

                    
                                          Nära till lekparken ska det va!

"Lekplatser uppmuntrar till lek och rörelse utomhus och leken är en nödvändig del i barnens utveckling. Skellefteå kommun ansvarar för 155 allmänna lekplatser runt om i kommunen. Dessutom finns lekplatser som drivs av bostadsrättsföreningar, byalag med flera. Skellefteå är en av de lekplatstätaste kommunerna i landet."

Vad jag förstod på kommunens hemsida, så innefattar inte "våran" lekplats deras ansvarsområde, den finns inte med på kartan. Antingen för att den ska drivas av en lekplatsförening (om den ligger utanför detaljplanelagt område), eller så har de bara "tappat bort den"!

I vilket fall som helst är den i riktigt dåligt skick denna lekplats, och så oinbjudnade att man inte vill gå dit, fast det finns tre-fyra grannflickor som leker där ändå, så det är på tiden att den fixas till och att barnen på denna sidan älven får lite nytt, fräscht och roligt!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-09-10 01:41:34

Det var fina glada kort på Sethgubben.



En annan sak som jag tänkt på här i Toronto är att det är otroligt få sopkorgar runt stan. Ändå är stan väldigt väldigt ren.. Hur kan det här komma sig?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela