Frida & Seth

Inatt sover tjejerna själva!

Publicerad 2008-09-03 21:49:43 i Frida W,

Jag är alldeles nyss hemkommen från mitt tredje arbetspass på nya jobbet, och en glatt hoppande Tilde välkomnade mig hem! Vi kunde busa i köket med en tennisboll och leva om hur mcket vi ville, för inatt är det bara jag och hon här!

Patrick jobbar natt i veckan och Seth sover över hos sin farmor å farfar! Det är en väldigt konstig känsla att vara ensam hemma...

Imorgon bitti börjar jag sju, och ska få lära mig hur torsdagsmorgnarnas rutiner ser ut på boendet. Efter avslutat pass vid tolv åker jag å hämtar hem Seth-gubben! Det är alltid lika roligt!

På jobbet går det bra, måste jag säga. Men det är många namn och ansikten som ska läras in, och jag har lite svårt att komma ihåg just namn... På en arbetsplats med endast två killar i personalgruppen (de har jag stenkoll på), kommer väl kvinnorna/tjejerna få byta förnamn med varann ett tag framöver..!

Om nån vecka, då jag är riktigt inkörd, tror jag allt att jag kommer att trivas superbra!

Det enda negativa jag upplevt är parkeringen. För parkeringsfickorna är så ihoppackade och det är så snävt att komma in med sin Saab-kombi att jag kommer att bli tokig när jag ska ställa bilen där! Just vid såna tillfällen kan jag faktiskt tycka att orangen - Toyotan - var en bra bil!

                  

Nu ska jag gå ner och mysa med Tilde en stund innan det är dags för oss att bädda ner oss i sängen!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-09-03 22:39:15

Jo, de är hyfsat små de där jävlarna. Parkeringen längst upp är däremot asstor! Den tar jag alltid om den är ledig.



De på jobbet är nog inte helt ovana vid att ny personal inte kommer ihåg deras namn. Men sånt där kommer.. Snart börjar du kalla de "Ina" och "Pernilla" också.. Det är smeknamn som vi som gillar!

Postat av: Erika

Publicerad 2008-09-04 14:15:34

ja, fast jag tror inte att det går så fort igentligen eftersom dom filmar och då vill man ju köra bra istället för fort =) Men det är ju roligare att se så där än hur dom filmade förr, nu har dom kommit på en bra sak. Men för det behöver jag inte se allt han och Magnus gör i skogen.. lite oorolig vill jag vara när han åker =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela