Frida & Seth

Fredagsnöjet...

Publicerad 2008-10-03 21:07:02 i Frida W,

Man blir helt svettig, men det är en skön känsla när man får rensa bland gamla grejer! Jag håller på att samla ihop för loppisen på söndag och jag kommer att stå för bok-, tidnings- och filmbordet!

Jag började med att gå igenom hela filmutbudet. Två stora lådor med VHS och DVD-filmer blev sorterade i en av tre högar. Spara, sälja eller kasta! Jag blev helt nostalgisk över VHS-filmerna som jag aldrig kommer att titta på igen, men oj, vad bra själva filmerna är!

Jag och syrran Josse gick ihop och beställde en massa filmer ett tag för några år sen, och man fick typ fem stycken till priset av en, så vi fick lov att använda familj och kompisars namn för att få beställa gång på gång! Vi måste ha varit i farten precis i slutet av nittiotalet (hör mig säga; HJÄLP!), för det var bland andra de här filmerna jag hittade i lådorna;

Från 1999...
American Beauty, Big Daddy, Boys Don't Cry, Den gröna milen, Hollywood gigolo, Sjätte sinnet, Tomten är far till alla barnen och Vuxna människor.

Från 2000...
Livet är en schlager, Miss Secret Agent, Den Perfekta stormen och Tillsammans.

Från 2001...
Moulin Rouge, Bridget Jones dagbok, Bröllopsfixaren, A Beautiful Mind och American Pie 2.

Nu har jag fått ihop nästan åtta kartonger med porslin, böcker, serietidningar, oanvända kommunaljulklappar och filmerna förstås! Jag siktar på att gå hem med noll lådor, och att jag i alla fall går runt så jag kan betala bordsavgiften på en hundring!

Man ska inte sikta för högt.

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-10-03 23:04:29

Du har ju skills när det kommer till loppisar, det kommer säkert gå jättebra.

Jag och Cilla ska på bio ikväll och se Blindness, ingen aning om den är bra, det återstår att SE.

Imorrn vill jag gå till College Park och titta på Zombies. Tjoho!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela