Frida & Seth

Yr i bollen!

Publicerad 2008-10-14 20:50:03 i Frida W,

Jag tror att orsaken till min yrsel de senaste tre dagarna är min nacke. Yrseln som inneburit att jag inte kunnat köra bil och att jag fick avstyra arbetet i går kväll.

Det började i söndags när jag kom hem från jobbet och busade med Seth på golvet, vi rullade runt och kittlades och jag lyfte honom i luften så han skrattade så härligt! När jag sen skulle resa mig upp var jag totalt yr i skallen, det kändes som att jag skulle svimma vilken sekund som helst. Hastiga rörelser fick mig att vingla till och det kändes som att jag var full på söndagskvällen..!

Jag trodde aldrig att det skulle sitta i något längre tag, men det snurrade i skallen när jag la mig för att sova på kvällen och på måndagmorgon skulle jag aldrig ha satt mig bakom ratten. Jag sjukskrev mig och svärmor Meta fick skjutsa mig till Apoteket och Seth till dagis.

Idag har jag och mamma diskuterat detta och kommit fram till att den troligaste orsaken till yrseln måste vara någon nerv i nacken som är klämd på nåt vis, eller något åt det hållet. Jag hade ju nackspärr för nån vecka sen, och det låter ju rimligt att det kan hänga ihop då jag aldrig sökte hjälp av massör/kiropraktor.

Det är nog dags att ringa någon nu!

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2008-10-14 22:57:02

Huvva, du måste kolla upp det där..

det roliga med att vi firar 11 veckor på fredag är att jag kommer att komma på det igen på lördag kväll och då har ju lixom firartillfället varit =) Men det kommer ju nya veckor =)

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-10-15 01:27:44

Visst var det en rolig kommentar =)

Jag tror det är Ida som lurat till det litegrann. Hon är i New York nu så jag kan inte kolla IPnumret.. Men jag har mina aningar.



Apropå ditt inlägg så boka tid hos en kiropraktiker som masserar dig ordentligt samtidigt. Annars ger det inte lika mycket har jag förstått.

Lycka till!

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-10-15 12:44:29

Rekommenderar Zedig.

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-10-15 13:42:23

Gravid ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela