Frida & Seth

Det är dags för ett FIKA NU PÅ TISDAG!

Publicerad 2008-11-17 21:32:50 i Frida W,

Vilka har tid då och är sugna på lite live skvaller stan-småbyarna emellan? 

Jag har (efter dåligt med förslag från andra) nu enhälligt beslutat av fikat blir av på tisdagkväll runt 18.00!

Därmed är ett andra steg i förverkligandet av denna fikaträff avklarad. Nu återstår dilemmat om vart vi ska träffas!?!

Hjälp mig nu!

                   kakor
                         
"Fika är en social institution i Sverige. Det innebär att man tar en paus från en aktivitet för att dricka kaffe (ibland annan dryck) med vänner, familj eller bekanta. Denna tradition av en kaffepaus med något tilltugg är centralt i svensk kultur, med svenskar som en av världens främsta kaffekonsumenter.


En fika kan genomföras på ett kafé eller konditori, på arbetsplatsen, utomhus eller hemma. Traditionellt implicerar ordet intag av kaffe, men te är också vanligt, och barn dricker normalt saft, mjölk, eller liknande. Normalt finns tilltugg i form av kaffebröd eller smörgås med i situationen."

                                                                            Kom igen, tjejer, så bullar vi upp!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-11-18 05:36:30

Fasiken..

Jag borde komma känner jag.. det var länge sen jag hälsade på nu.

Skäms lite för det faktiskt..

Men det är mycket just nu.



Berättade jag att jag gjorde en morotskaka här förra veckan? Jag bjöd co-workerserna och det blev en succé och nu älskar alla mig och vill ligga med mig. Lite jobbigt men jag antar att det är efterdyningarna av sockerkicken.

Gnatt!

Postat av: Fröken Ostkrok

Publicerad 2008-11-18 22:05:13

nooo she gave it a fair try but she gave it up..

Postat av: Fröken Ostkrok

Publicerad 2008-11-19 21:39:07

Blir det nästa onsdag? ALtså inte ikväll utan nästa vecka?

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-11-19 23:16:04

Hej!



Såg ju ett jääättegammalt inlägg som jag missat. Jag är kvar på 1:an. Har till i slutet av dec, sen vet jag inget mer. Lotta kommer ju tillbaka från mammaledigheten ganska fort så då vet jag inte var jag ska ta vägen. Hur trivs du själv på ditt nya jobb då? Är det liknande som på melo eller?

Postat av: Erika

Publicerad 2008-11-19 23:17:01

Jobbar alltid em på onsdagar, sedan åker vi till Egypten på torsdagen men kanske kan titta in en tväris..

Postat av: Erika

Publicerad 2008-11-19 23:17:57

Bra initiativ förresten, det är verkligen på tiden!!

Postat av: Frida

Publicerad 2008-11-20 07:38:57

Hej där, nej jag säljer inte längre . Men jag vet en som gör, jag skickar en kontakt till dig i dag Katrin heter hon får hon ringa till henne. Allt bra annars ?

Postat av: Elin

Publicerad 2008-11-20 12:18:41

Håller med Erika att det verkligen var på tiden. Jag rider tyvärr lektion på onsdag kväll och brukar inte vara färdig förrän vid 22-tiden.

Nästa vecka är jag upptagen alla kvällar utom lördag:/

Jag var inte så nervös som jag trodde faktiskt. När jag tog Bkörkortet var jag jättenervös men på nåt sätt så har jag väl mognat nu och tänkte att klara jag det inte får jag göra om det. Har ju ingen brådska att klara detta direkt som man hade med Bkörortet

Postat av: jos

Publicerad 2008-11-21 22:51:14

Jag tycker att du har skrivit att det är fika på tisdag? Varför pratar alla om onsdag?

Postat av: Erika

Publicerad 2008-11-23 11:06:32

Fikat kan vara var som helst, jag är ledig på tisdag =) Jag är rörlig och kan komma var som helst, vårt hus ser inte så välorganiserat ut just nu så gärna nån annanstans är här..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela