Frida & Seth

Vi har en slö en här hemma...

Publicerad 2008-05-23 15:06:08 i Frida W,

Halv nio i morse hade Seth fortfarande inte vaknat. Men han väcktes ur sin sömn när jag och Patrick började röra på oss. Vi bar ner honom, alldeles nyvaken var han, och satte han på köksgolvet när vi gjorde iordning vällingflaskan.

Men Seth ville bara vila mer...
              image1164

Så här låg han en bra stund och bara...ja, låg. Patrick gav honom vällingen (och han drack ur allt), men sen la han sig och vilade igen i famnen. Det började kännas lite konstigt. Så där stilla brukar han ju aldrig vara nästan nånsin, och inte alls på morgonen!

Telefonen gick varm, först till min mamma, Patrick ringde sin mamma och efter en halvtimme i telefonkö fick jag prata med en kvinna på sjukvårdsrådgivningen, som inte kunde säga så mycket om det hela utan bara rådde oss att avvakta nån timme.


För en stund gick Seth tillbaka till sitt vanliga jag, kröp runt och pratade lite lätt, men hela tiden lite ovanligt trött.


Vi åkte i alla fall till banken och gick igenom köp/försäljning (och fick ett lånelöfte på 1 miljon!), men Seth var så stilla i knäet med trötta ögon och så fort vi la ner han i vagnen somnade han.

Så jag åkte med honom till vårdcentralen, där vi fick träffa en akut-läkare. Just när vi kom in på rummet hade Seth kvicknat till lite igen, och doktorn såg ut att undra vad vi gjorde där egentligen... Men han lyssnade med stetoskopet, kollade hals och öron, men kunde inte upptäcka något fel. Så återigen fick vi rådet att avvakta.

Så vi körde tillbaka till Kåge för att hämta Tilde som vi hade hos Patricks mormor å morfar, och där gav jag sonen en vällingflaska igen och sen blev Seth matad med bullar och sockerkaka och var himla nöjd över det!

Nu ligger han i sin säng och sover igen, och jag hoppas han ska repa sig ordentligt snart!


Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-05-23 19:14:42

Men åh vilken snuttegubbe som ligger som en ostkrok där..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela