Frida & Seth

Uppdatering byta hus...

Publicerad 2008-05-22 19:13:37 i Frida W,

Visningen i afton gick nog bra, kanske rent av tokbra! "Jättefint", tyckte de, "lite listning, men i princip helt klart"... Alldeles precis vad de letar efter!

"Menååå", jag känner ju också, nu när jag städar upp huset inför varje visning och visar folk runt, att det är ju himla fint och charmigt som vi har det..!

Patrick kommer att lyncha mig när han ser detta, han som vill flytta till Kusmark på stört!

Vi får ta en dag i taget nu. Det är ju så många olika delar som ska klaffa precis i rätt tid, och priser ska förhandlas fram innan vi kan skriva några papper. För egen del har jag börjat tycka att Kushuset ligger för högt i pris, med tanke på att det inte är speciellt mycket gjort sen ´87, när det byggdes. Samtidigt är det ju större än det vi har nu och som Patrick säger; "väggarna är raka överallt"! Och det måste väl vara värt nånting..?

Vi ska träffa bankmannen imorgon, och gå igenom förutsättningar, lån, räntor, vad vi får skatta på eventuell vinst, vad ny månadskostnad kan bli och hur mycket av renoveringarna vi får skriva av! Klockan tio åker vi dit, och har fått en timme avsatt för detta samtal.

                      

Annars då..? Vi verkar gå en härlig väderhelg till mötes nu, och om det är nån som har lite att göra imorgon, så vet du/ni vart mitt hus ligger! Fredagen (efter elva) är än så länge oplanerad..! Blink, blink!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-05-23 19:12:52

Jisses vad du har bloggat. Jag har inte hunnit läst nåt förrns nu!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela