Frida & Seth

Skämt som gör att Patrick skakar på huvudet...

Publicerad 2008-05-27 20:33:54 i Frida W,

När jag å Anna sätter igång, brukar vi kunna fabla omkring ämnen hur mycket som helst, ha skitroligt åt våra egna fyndigheter och skämt, men min sambo tycker ofta att vi är rätt löjliga och "nördiga"! Jag fattar inte riktigt varför...

När vi fortfarande gick i skolan, vi kompisar, minns jag att vi skrattade mycket åt våra älg-och flugskämt och dylika historier!

Tjejer, kommer ni ihåg den här..?

Det var två flugor som var ute och flög. Plötsligt störtade den ena. Vet du varför..? Han fick en bulle i ögat.

Eller denna..?                             

Det var två älgar som var ute och flög. Men den ena älgen flög snabbare än den andra. "Vad fort du flyger", sa den ena älgen till den andra. "Jaa."

Jag hittade ett par sidor liknande historier i våran dassbok, där de beskriver dem som ett fenomen i svensk humorhistoria - Västgötaklimax! Det går ut på att historien egentligen inte har någon poäng och avsaknaden av denna poäng blir just poängen. Ha, ha, ha! Hur kul som helst! När man är på ett sånt riktigt bra humör, och man drar ett par såna historier, då kan inget få en att sluta asgarva!
                                                    
Jag hittade en ny här...

Det var två älgar som satt i en tall och dinglade med klövarna. Då kom en ubåt och landade i en tall bredvid, varpå den ena älgen sa till den andra; "Han bor nog där."

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-05-27 21:52:14

hahahahha!! Jag minns!! och jag gillar den där sista riktigt mycket =) "han bor nog där" haha!!
Klockrent Frida!

Postat av: Thesso

Publicerad 2008-05-27 22:39:37

Ha ha ha!!! Det var tider det!
Den nya var ju hur rolig som helst!!

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-05-28 10:49:27

Jisses. Jag ska försöka få honom att fota litegranna. Men det är MYCKET jobb kvar ute innan det känns ok igen efter dräneringen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela