Frida & Seth

Nu har våren kommit till köket här på söder!

Publicerad 2008-05-08 20:38:16 i Frida W,

Vi drog, som sagt, till Byske idag för att fixa köksgardinerna, eller Josse fixade dem - jag klippte bara litegrann i tyget..!
                     image1121
                                  Josefin-fin-fin, med sin sy-ma-symaskin!

Seth var överallt och vi fick springa och hämta honom från vardagsrummet eller hallen eller trappen, då han krupit dit! Till slut satte jag honom i bilstolen, så att han kunde lugna er sig en stund! Där satt han nöjd och tittade på när jag mätte och Josse började laga mat. 
                     image1122
                                                                                   
                                               Seth och Rikard!
                     image1124

                     image1123

Lax med hackad lök, paprika och squash, potatis och en supergod sås! Det var en läcker torsdagsmiddag!
 
Efter middagen fortsatte Josse att sy på maskin, och jag diskade undan - det var det minsta jag kunde göra, jag som fick såna fina gardiner!

                                                    FÖRE
                     image1117

                                                 EFTER

                     image1118

                     image1119

      "Vad springer mänskan runt och fotar hela tiden för", undrar Tilde...
                     image1120

Nu ska jag gå runt ikväll och hela dan imorgon och se på allt det nya och vara glad åt detta, ända tills det är dags för mig att åka på jobbet på fredag eftermiddag! Tredje helgen på raken nu. En helg kvar sen.
 
Så, godnatt då alla!

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-05-08 21:54:54

Det blev megavår hemma hos er! jättefint!

Postat av: Erika

Publicerad 2008-05-08 22:23:58

Oj, så fint det blev! Jag tycker så mycket om när det är färg, men får sällan till det riktigt bra själv men du lyckades!

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-05-10 10:31:55

Hej Frida! Nu var det länge sen vi hördes. så länge sen att du hunnit byta till vårgardiner och jag hade ingen koll på det!
Nu sitter jag här vid datorn och har igång svt play i bakgrunden där jag kan se och höra gårdagens avsnitt av Så ska det låta.
Hur bra var inte "New York, New York"?!

Hörrö, hur går det med msn? Ring när du ser det här osså ser vi om du kan fixa ditt eget msn.

Postat av: Carro

Publicerad 2008-05-11 12:10:16

Mycket snyggt!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela