Frida & Seth

Börjar ni vara peppade..?

Publicerad 2008-05-01 20:37:41 i Frida W,

Jag gissar att det för väldigt många börjar kännas som att det är dags snart, att det börjar klia i fingrarna och att huvuden överallt är fulla med ideér - på renovering!

Nu när våren har kommit ordentligt, och vädret knappt kan vara bättre, när snön bara är kvar på väldigt få ställen och kvällarna är ljusa och man känner sig full av energi, då är det bra dagar för snickarna, byggvaruhusen och plantförsäljarna, kan jag tro!

Själv ser jag framför mig det nya garaget, att knutarna på huset ska bli omåmlade vita, en ordentlig bro/altan till nya ytterdörren och så en "önskebrunn" över brunnslocket på tomten...

                 


Tankarna på vad som ska ske och göras kan verkligen ta upp en stor del av ens tid. Och sen när man har en klar bild i huvudet på hur allt ska se ut, och projekten liksom går in i varann, då blir det ännu svårare att släppa allt för en stund, för man vill bara se resultatet!

Få se...ett nytt garage ska byggas, men det ska grävas och gjutas platta först innan man kan hamra ihop själva bygget och fixa nån grusparkering, eller ska man ha plattor? Å en ny bro på nya framsidan ska ordnas, för nu har vi vänt på steken och på den gamla parkeringen ska asfalten bort å det ska planteras gräsmatta där istället - kan man förresten rulla ut en "färdig" direkt på asfalten å spara tid? Hur dyrt är det? För dyrt? Och sen blir det staket där mot grannens tomt, eller en häck, fram till sovstugan, och den som måste listas i sommar, och möbleras, för nu är det bara fuuullt med grejer där som ska vara kvar, men som inte ryms där om man vill kunna använda stugan till nåt annat än till förråd... Förresten så skulle jag gärna ha en jättestor altan vid nya ingången istället för en liten futtig bro, men jag är ingen händig person, så man får väl vara glad för det lilla. Men om jag kunde, så skulle den gärna få se ut så här... (Fast med några trappsteg ner precis från mitten av altanen, så man kommer rakt på ytterdörren.) Stor och rymlig!



Vill ha, vill ha, vill ha! Ni ser, man kan bli tokig för mindre!

Just nu driver jag även Patrick till vansinne, för att jag vill få bollen i rullning nu liksom..!

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2008-05-01 21:29:07

Jag vill oxå börja med alla våra projekt på en gång, så det blir färdigt nån gång. Man skulle be dom från bygglov komma och fixa allt, det skulle vara skönt. Då kunde man själv sitta ute i solen och bara peka hur man vill ha det.

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-05-02 19:26:07

Men det låter lätt som en plätt Frida!

Man kan inte rulla gräs på asfalt.

Jag längtar tills jag får se garageplanera rulla igång! Tja, verkligen allt det andra också, då kanske jag får lite motivation!

Postat av: Carro

Publicerad 2008-05-03 21:46:07

Kolla detta garageprojekt.
http://www.styleroom.se/album/1081

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela