Frida & Seth

Tisdag, 11 mars.

Publicerad 2008-03-11 16:00:23 i Frida W,

Idag åkte vi till biblioteket i Kåge. Vi blev visade in i "sagorummet", vi fyra mammor och en pappa med våra barn. Där berättade den manlige bibliotikarien att de nu infört ett självservicesystem, så det var viktigt att man alltid hade med sig sitt lånekort. Sen pekade han bort mot en back med pekböcker och förklarade att det var nog de böckerna våra små bebisar skulle ha mest nytta av just nu. Sen slog han ihop händerna och undrade om vi hade några frågor. Snabbt avklarat, lite information. Fast, de flesta av oss hade ju besökt ett och annat bibliotek tidigare, så vi kan ju liksom grejen redan. Men ändå. Vi fick slutligen varsin bok att ta hem, som hette typ "Barnens första bok", och sen drog vi mot kyrkan i Ersmark för att leka och fika ihop. 

Fast först åkte jag och Seth till Ica för att handla lite. Idag var det tio-kronor-dagen på många varor, så jag fyllde vagnen med kroppkakor, blodpudding, leverbiff och grillkorv. Värt! Ikväll ska jag färga håret, Anna ska komma och hjälpa mig, så vi behövde lite fikabröd, så det betalade jag också för. Anna O ska också komma förbi, och jag lovade henne igår kväll att jag skulle bjuda henne på lite mackor, så kunde hon hoppa i bilen direkt efter att ha kommit hem från skolan i Umeå, för annars skulle hon komma så sent och då har nog Seth redan gått och lagt sig för natten... Innan vi la på luren igår kväll sa hon att hon längtade efter honom så mycket, så det är ju klart man ställer upp med lite kvällsmat åt henne så hon hinner kramas en liten stund i alla fall. "Hälsa Seth, krama Seth, pussa Seth jättemycket, jag saaaknar Seeeth"!

Kyrkobesökarna:
                                   
                                 Alicia                  Knut               Seth
                                  
                                  Alma                 Leo                    Nelly

När vi kom hem fick Seth lägga sig och sova och jag sprang runt och städade, plockade undan, diskade, vek ihop tvätten, kastade skitiga kläder i tvättkorgen, gick igenom posten och sopade ihop det värsta skräpet på köksgolvet. Sen la jag mig och läste en bok som jag lånade på bibblan och hon skriver så klokt i  den, den tjejen om att; "vet ni varför jag och mina medsystrar, det vill säga alla andra mammor, är bäst? Jo, för vi tänker flera steg framåt och planerar, vi vet hur man använder hela hjärnan". Till skillnad från... 
            image945
                         Patrick och Seth spelade luftgitarr framför datorn igår.

Vi steg upp vid halv åtta idag. Då hade Seth fått ny blöja vid femsnåret, men annars sovit hela natten. Från halv åtta. Patrick gav honom i och för sig välling i sängen vid tio, eftersom Seth med sin snoriga näsa, inte haft nån vidare aptit de senaste dagarna, men då på kvällskvisten fick han i sig hela flaskan, och det var ju skönt. Ja, sen kikade Patrick in till mig och sa "godnatt", innan han bäddade ner sig i sin säng. För, jo, vi sover fortfarande i skilda sovrum, för det är så skönt att sova själv! Det är det smartaste drag vi gjort på länge, jag har sagt det många gånger nu, men det är så sant. Inget tjafs om vem som stör eller väcker vem, och bokhögen bredvid sängen min är snart utläst, för jag kan ligga så länge jag vill och bläddra i dem.

Igår kväll när jag skulle lägga mig tillrätta och för en gångs skull se lite tv innan jag skulle sova, hittade jag en stor blöt fläck på min madrass. Tilde, som fått ta en dusch tidigare på kvällen, hade demonstrativt lagt sig där, dyblöt, för att riktigt göra det obehagligt för mig. Jag orkade dock inte byta lakan eller fixa till, så jag la bara ett extra påslakan uppepå och la mig ner för att se "American Idol". Inom nån minut kände jag hur linnet var genomsurt och hela ryggen blöt. Men så fick det vara.

Nu vill nog Seth komma upp ur sängen, middagen ska börja göras iordning och ätas, om bara Patrick behagar komma hem från Lidde snart, hemputtrande på minimoppen genom Ersmark..!

Men se, där kommer han!

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2008-03-12 00:41:20

Kolla på www.em.com på soffbordet som heter BOND, vad tycker du om det? Kanske skulle passa hos er?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela