Frida & Seth

Snart är det, snart är det..!

Publicerad 2008-03-23 20:24:30 i Frida W,

Bara fem arbetspass kvar nu, sen har jag drygt tre härliga mammalediga månader framför mig, med Seth-gubben!

Bara det här att han blir skitglad när jag kommer hem, när han ser att det är jag som öppnar dörren och börjar lite lätt skrika och sprattla sådär lyckligt och sen kryper mot mig när jag sträcker ut armarna, det gör att jag bara längtar att vara hemma ännu mer! 
              image798
                                                      Han blir så glad!

Idag ringde Patrick till mig på jobbet, och meddelade med en lätt orolig röst att han mådde dåligt igen, och kände att magen var redo att vrida om ordentligt... "Jag tror det är dags nu", sa han. Magsjuka. Ånej! Det var bara att åka och handla de nödvändiga varorna;

Vitpepparkorn
Coca-cola
Glass


...och hoppas på det bästa! Men när jag kom hem efter arbetet och ICA var Patrick redan bättre i magen efter att ha fått vila en stund. Faran verkar var över även för denna gång! Dåså, då kan jag jobba mina fyra kvällspass ändå till veckan.

Sen läste jag på mailen på jobbet idag, att det ska komma ut en massa nya tjänster nästa fredag, så då ska jag banne mig skicka in mina papper och hoppas få en alldeles egen rad nånstans att arbeta på! Wish me luck med det!

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-03-23 20:45:36

Om vi dränerar så kommer det att kosta en hel förmögenhet och lånas för mycket på banken så om man då bara dränerar halva huset som verkligen behöver det och då kan man sätta dit det nya garaget. Men behövs det dräneras? Det är ju inte gjort sedan det byggdes -66. Hur ska man veta det? Fråga dräneringskillen? Han som vill tjäna pengar och gräva? Om man dränerar halva så kan man riva garaget och sätta dit ett nytt. Men då behöver man bygglov och en rörmockare till alla vattenrör som måste dras om. En elkille tíll elskåpet. Vart ska man ställa allt som är i vårat garage tills man byggt det nya? Vem orkar gjuta grund och lägga plåttak? Inte jag iaf. Bron måste tas bort, hur gör man det? Vem bygger en ny? Inte jag iaf. En bro måste man ju ha. Vem lyfter bort altanen? Vem har en traktor? Inte jag iaf. Hur mycket av gräsmattan och asfalten kommer att skadas? Hinner jag lägga nytt innan semestern är slut? Kan man verkligen dränera ett halvt hus? När ska man göra resten då?
2021 när man har betalat av det första lånet? Är det kanske dax att dränera den första halvan igen då?

Du ser...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela