Frida & Seth

Om midsommar...

Publicerad 2008-06-21 20:13:44 i Frida W,

Som jag trodde var jag på plats i Nyheden klockan tio, efter att ha jobbat färdigt mitt pass. Strax efter ankomst sprätttade jag första ölen och vi drack och pratade, åt efterrätt, lekte en musiklek (som jag å Maggan kom sist i) och så stod hela gänget upp och sjöng för mig (hela tre gånger!)! Efter tolv drog vi fram alla pajformar, kött och kall potatisgratäng och satte oss för att TOKÄTA! Skitgott och en härlig avslutning på kvällen! Jag å Patrick var hemma vid halv två inatt och jag somnade på direkten!
                              
         
        Malins tårta var en succé (om jag får citera en viss kille)!
                              

               Lidde försökte skaffa en ny polare! Det gick sådär.

I morse steg Patrick upp klockan sju (!) och gick ut för att arbeta med grunden.
                            

Kantelementen är på plats och mer granulering har han kört ner i "bassängen"!

Själv låg jag kvar och drog mig nästan till elva! Och Seth hade vaknat redan klockan sex där ute i Byske by - inklämd med resesängen i Josses klädkammare!

Jag pratade med syrran innan jag steg upp och fick rapport om läget och om hur gårdagskvällen varit. De hade haft midsommarfirande med dans runt stången och mycket mat! Precis som det ska vara! Seth hade skött sig väldigt bra bland de fem vuxna och de två treåriga tjejerna som spenderat kvällen där, och Josses kompisar var tydligen imponerade av att Seth kan roa sig själv så länge, med lite leksaker och folk att titta på! Vid sju hade han somnat utan större protester och sovit hela natten. Fast Josse lyssnade flera gånger från sovrummet att han verkligen andades!
 
Josse var allt lite trött när de kom tillbaka med Seth vid tolv idag. Han är ju rätt så fartig! På morgonen hade de hunnit äta, duscha och krypa i gräset ett tag, och de hade två kameror med bilder som visade vad de pysslat med!

Tack Josse och Rikard för att Seth fick sova hos er!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-06-21 23:34:31

Midsommarn gick mig förbi fast jag hade väldigt trevlig hemma hos Saras mamma. Även hemma hos mina päron såklart men det var mer snacks och musik på MB.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela