Frida & Seth

Kaffetrumma!

Publicerad 2008-07-10 19:55:39 i Frida W,

Idag var en dag då vi kunde ha målat lite till på knutarna, men det såg så mörkt ut på himlen att jag inte iddes åka och slita iväg min bror. Senare skulle det spricka upp och bli hyfsat bra målarväder, men det visste jag ju inte i morse...

Kaffebryggen har istället fått gå varm här! Anna kom först förbi med pajformen som vi lämnade kvar hos dem i tisdags. Några timmar senare var Anders här med lilleman och vi diskuterade kring vad de ska döpa "lillebror" till. Kolla på kortet här och kom med förslag åt dem, så de slipper lämna tillbaks han för att de inte namngett honom inom tre månader!


Han ska i alla fall heta Lindström i efternamn..! Men förnamnet då..?

Ytterligare nån timme senare kom mina föräldrar och min storasyrra och hennes kille hit. De hade varit och hälsat på lillvalpen igen! Om två veckor (imorgon) får de hämta hem honom, och han ska heta SAIK!



Det tog ett par veckor för mig att förstå att namnet inte skulle stavas SYKE, eller SIKE, utan S-A-I-K, eftersom min far är ett hängivet Skellefteå AIK-fan! 



I afton har jag varit på kvällsloppis i Kåge, och köpte ett par gummistövlar till Seth för en femtiolapp! Det börjar dra ihop sig för inskolning på förskolan, och det är dags att gå igenom inköpen inför detta. Typ gympaskor, regnställ, vindjacka, vindbyxor och vad mer? Sen ska jag beställa namnetiketter att fästa på Seth´s kläder, så de inte kommer bort bland alla de andra barnens!

 

Och imorgon är det slut på ledigheten för min del... Jag börjar på mitt sommarschema... Det har känts så långt borta, och jag har nog inte riktigt förstått det fullt ut än, men faktum kvarstår att det nu är jag som bär huvudansvaret för familjens inkomst ett tag! Jag ska jobba drygt 80 procent i Kåge fram till sista veckan i augusti, då jag har en veckas semester igen tills jag börjar på mitt nya jobb! Men den lediga veckan är ju Seth i full gång med att lära sig vara på förskolan, så vi får väl se vad man gör då...

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2008-07-10 21:52:22

Linus var det första namn som poppade upp när jag såg bilden på "lillebror", vet inte varför eftersom jag inte gillar det så mycket. Annars kanske Viktor eller Hugo skulle passa?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela