Frida & Seth

Seth fyller 1 år idag!

Publicerad 2008-07-31 10:35:48 i Frida W,

Ja, tänka sig... Nu har vi en ettåring i huset! En ettårig kille som springer runt, runt och plockar, slänger, skrattar, ramlar, river, sliter, smilar stort när han kommer förbi oss, faller igen, reser sig lika fort och far vidare! Han är snabb och hinner överallt! Ibland kan man bara sitta och titta på honom springandes sådär, och bli så trött och slut själv av all hans energi..!

                      

Det är ett år sen vi blev med familj, och det är så underbart konstigt att tänka på det senaste året och allt som hunnit hända! Jag minns inte riktigt att han var så liten som en nyfödd är, att man inte kunde sova så mycket i början, att när man går igenom hans gamla bodysar och byxor så kan man inte fatta hur fort tiden har gått! Och att den tiden med bebis-Seth aldrig kommer igen... Jag kan inte heller förstå att han inte alltid kunnat förflytta sig själv och att han inte alltid blivit så här glad att se mig som han blir nu!

Det är en otroligt stor upplevelse att få barn/ha barn, en omställning som är så härligt ofattbar, samtidigt som allt liksom känns så självklart, och lättare än man tänkte sig förut!  

                                 
                                                             Tolv månader gammal...

Den senaste månaden har vi träffat väldigt många ur vår släkt, hälsat på mycket kompisar, köpt ny bilbarnstol till Seth och han har övervakat pappa Patricks garagebygge en hel del! Seth springer ofta fram till stora köksfönstret och försöker liksom häva sig upp på fönsterbrädan och nå upp, och då får man lyfta upp honom så han ser vem det är som jobbar därute, och när han slagit lite på rutan för att påkalla deras uppmärksamhet och de skrattande vinkat åt honom, då är han nöjd ett tag!

Sen har Seth också börjat peka och peka, på allt han vill ha reda på vad det är för något! Han sticker ut sitt lilla pakfinger och låter typ "äädä?", åsså får man berätta att det är en lampa eller en duk eller en gardin eller en tillbringare med saft eller vad det nu kan vara som är på tapeten just då! Det är himla gulligt, men lite tjatigt blir det till slut, det måste jag erkänna! Men man måste ju fråga, annars lär man sig ju inte!

Åsså har vi börjat bli lite bättre på att ge honom annat än burkmaten, och han blir liksom ställd när man ställer fram tallriken framför honom och han ska få äta själv! Då ler han så stort, tittar ner i tallriken, tittar upp mot oss och väntar liksom på att få ett "varsågod" innan han börjar stoppa fingrarna ner i kalvsyltan, plättarna, fiskbullarna eller korven med mos! Att vänja honom vid att använda bestick får vi ta senare!

                          

                          
                                                            Åsså lite till Tilde!

Seth har också börjat prata i telefon. Han tar upp luren och håller upp den mot huvudet, fast mest håller han den liksom lite mer baki nacken, och så börjar han "di-da-da-da-di-ti-ta"! Det skulle vara så himla kul att veta vem han tror sig prata med och vad samtalet handlar om!

Från Norran idag...
Grattis Seth Lindholm! Vår härlige kille Seth Lindholm, Ersmark, fyller ett år den 31 juli! Du är den finaste grabben som nyss lärt sig gå i ett par skor! Jättegrattis och stora kramar från mamma, pappa och Tilde!

Han är så himla söt vår lille Seth!

Nu väntar vi snart de första Sethfirarna för dagen! Så nu ska kaffet kokas och kakorna fram! Kalas hela långa dagen ska det bli! För så ska det vara!

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-07-31 10:41:09

Ja må han leva! Ja må han leva! Ja må han leva uti hundrade år! Javisst ska han leva, javisst ska han leva! Javisst ska han leva uti hundrade år!



GRATTIS SETH!!!!!!



Jag hoppas du får en superkul dag med smarrig tårta och massor med roliga paket som du kan leka med!

Postat av: Elin

Publicerad 2008-07-31 14:00:38

Grattis till Seth! Hoppas ni alla får en toppendag

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-07-31 17:14:32

Jag vet iallafall en person som han ringer till ibland... MIG!!



nu undrar jag hur dagen har gått för er... själv har jag varit på stan och köpt ett armbandsur, hårband, klippt mig, fixat med Prompens bankkonto, kollat ryggsäckar, svettats, köpt hårfärg och toning, beställt Kanadensiska dollar, druckit en dricka, fått skavsår, förbannat en libanes som tyckte att vädret var helt underbart, skjutsat hem Erik och hans cykel...

Det ser mycket ut men allt som allt tog det bara 3 timmar... fast det kanske är ganska lång tid egentligen när jag tänker efter.

Jag började dagen med att fara till mor och far och lyssna på Prompen som mådde bakisdåligt och se film på min medhavda dator. Det skulle komma några killar och sätta fast ett schema på min nya elcentral så jag ville inte vara hemma då.

Nu ska jag strax fara ner på stan igen för jag ska träffa Beccan och fika på Kåffe In med henne.

Det blir najs! Sen ska jag bara njuta av min semester och sova gott och vakna utvilad till imorrn då jag ska på kalas!! TJOHO!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela