Frida & Seth

Två dagar kvar...

Publicerad 2008-01-29 17:04:40 i Frida W,

Nu börjar det dra ihop sig på allvar! Bara två dagar kvar, sen byter vi av jag och Patrick! Dessa dagar fram till första inskolningsdagen har jag redan planerat in i minsta detalj!

Onsdag: Möter upp Anna och Jottan klockan tio på Rusta, för att gå igenom deras stora REA! Sen drar jag och Anna tillbaka till Ersmark, för att några timmar senare ta emot allt fikafrämmande! Jag har räknat ihop fem tjejer, plus jag då! Patrick skickas på informationsmöte under kvällen, ett möte om Ske-kraft och Internet, så han far nog gärna dit och försöker övertala alla bosatta att dra in bredbandet hit till söder!

Torsdag: Lämnar av Tilde i Kåge vid halv -tio, och sen fortsätter jag och Seth till min mamma på Morö Höjden, där han ska få vara medans jag lagar mina hål hos tandläkaren! Vi stannar nog där sen resten av dagen, för lite mormormys och fika! Sen kan jag se fram emot en natt med stängd sovrumsdörr för min del, eftersom det framöver är Patricks tur att vara pappa på heltid!

Idag har jag gått runt och städat lite, med Seth i släptåg i gå-stolen! Sen har jag fått lite mer klart på schemafronten, då jag tackade ja till att jobba HELA PÅSKEN. Seth har druckit äppeldricka och får i sig mer och mer ersättning och så sover han bättre för varje natt! Igår handlade jag äppelgröt på Maxi som vi strax ska pröva få i honom. Patrick ska bara spela gitarr klart för honom först. Sonen ligger på golvet med stora beundrande ögon och lyssnar...på en låt av Foo fighters!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-01-29 18:04:48

ojdå! Härligt jobbat Patrick!
Mer musik åt barnet!
mer folkmusik..?

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-01-30 21:24:52

Hahaha! Vad glad jag blir!
Och så trevligt det var ikväll, mer slappa fikakvällar säger jag bara!
Inatt ska jag vara envis... . Jo, jag ska verkligen försöka.

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-01-31 10:28:52

Inatt sov Emil till 06 och började ropa.
Pelle som var på väg till jobbet gjorde en flarra med välling och gav honom den i sängen samt bytte blöja samtidigt.
Då sov han vidare till 07 då jag väckte honom för att vi skulle till dagis.
Är det fel?
Ska jag vara ännu hårdare och vänta tills jag ändå ska upp eller anses 06 som morgon om man är barn?
Vart går gränsen?

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-01-31 10:29:40

Kan vi inte sätta den vid 06 bara så att jag får känna att det var skitbra.
Sedan kan vi ändra den längre fram :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela