Frida & Seth

Sex dagar kvar...

Publicerad 2008-01-25 15:54:18 i Frida W,

Om ett par timmar drar jag ner mot stan och möter upp mina arbetskamrater från Kåge för att vi tillsammans ska se Lövångersrevyn! De är så snälla som bjuder med mig!

På väg genom Kåge stannar jag först till på ICA och hämtar mitt Ellos-paket! Roligt!

Och precis innan Vintergatan stänger går jag in och köper stövlarna jag hittade igår (förhoppningsvis finns de kvar), för Patrick tyckte att det lät som en bra deal! Det gäller att ha folk omkring sig som kan godkänna vissa köp, då jag annars ofta är alldeles för snål med mig själv! (Fast just nu verkar jag ju va ruggigt bra på att unna mig saker..!)

Dagen har varit solig både inne och ute! Jag och ungarna tog en rask promenad runt byn i det fina vädret! Sen har Seth badat och han "pratar" väldigt mycket mer nu än bara för en vecka sen! När han var ledsen och tät i näsan inatt ropade han på "mää-mmää" (alltså mamma, eller hur?)! Det gör det hela lite, lite svårare att lämna honom nu när jag ska ut och jobba mitt första pass nästa fredag..! Om han lär sig ropa efter sin mamma på riktigt, ska det väl skära än värre i mitt mammahjärta att måsta lämna huset! 

                         

Han har redan sagt pappa, vilket i och för sig inte är så förvånande då Patrick har varit mer ihärdig i sin drillning. "Säg pappa". "Säg pappa". Nu ligger jag lite före då Patrick jobbar varje dag, och jag ser Seth i ögonen och artikulerar noga när jag säger "MA-MA" mest hela dagarna! Snart kan han det!

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-01-25 16:31:09

Ohhh, jag gillar Seths kläder!

Visst är det nog mamma han säger!

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-01-25 18:08:49

Vilken orange söting han vart =)

Självklart säger han mamma. Det kan ju varenda människa förstå.
Och du vet hur man brukar säga:
"Kan ett barn säga mamma, är det inte långt kvar till Anna..."

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela