Frida & Seth

Om Seths goda aptit, och annat...

Publicerad 2008-01-31 19:15:17 i Frida W,

Igår hade vi tjejfika här i Ersmark. Vid halv-sex-tiden kom en mörk Saab in på våran gård och ur den steg tre tjejer med fikalådor, bullpåsar och pajer! Jag och Anna hade förberett med kaffe, saft, morotskaka och chokladbollar! Det är inga dåliga fika-träffar vi ordnar!      -Ska det va så ska det!
              
Vi skulle egentligen varit ett fruntimmer till här, men blivande frun infann sig inte, och verkade totalt ovetandes om att det var fika-get-together här på söder när Sara sms-ade henne. Alla hade tydligen förutsatt att nån annan bjudit in henne, vilket resulterat i att hon aldrig fått reda på något... Men vi var dock ändå överrens om att det var dålig stil att inte komma!

Idag var jag hos tandläkaren och lagade två hål, om två veckor ska det sista lagas. Utan bedövning borrades det och fixades till i min mun - och inte ett endaste något ont gjorde det! Jag är tuff.

Seth hade jag lämnat hos min mamma, och sen fortsatte vi hänga där hela dan till efter middagen, då vi båda dödströtta åkte hemåt. Seth, den lyllosten, fick sova i baksätet medans jag var tvungen att köra... Om två timmar planerar jag att gå och lägga mig, för att vara utsövd till mitt arbetspass imorgon bitti. Jag hoppas att det inte ska snöa rejält inatt, för i så fall blir det tungt att först hinna skotta uppfarten och ta sig in till stan till klockan sju...

Nu ska jag bara leta reda på mina arbetsskor, mina Foppa-dojjor, som jag inte gick nånstans utan på hela sommaren, eftersom de var de enda par skor jag kunde ha för mina svullna fötter! De borde inte ha hunnit komma så långt bort, men de är svåra att hitta åt nu när jag verkligen behöver dem! När de är återfunna ska även arbetskläderna läggas fram till imorgon, motorvärmaren pluggas i och en matlåda iordningställas! Sen ska det ses "Antikrundan" här ikväll och Patrick har som vanligt laddat hela veckan för detta program! Ikväll visar de inspelningarna från Skellefteå!

Seth har fått tillbaka sin aptit! Med råge! Han har slukat i sig hela flaskor under dagen och ätit en hel portion fullkornsgröt (päron/banan-smak)! Så här såg han ut efter måltiden!

   Rätt ren och fin och mätt! Gröten = i magen!

                                   IDAG FYLLER SETH SEX MÅNADER!

Min mamma hade köpt kalasfika (en jumbo-butterbulle) som vi åt till kaffet just för att fira Seth, fast han fick ju så klart inte smaka, men han åt smörgåsrån med glatt humör istället, sen fick han prova en ny jacka som min syrra handlat till kusin Leo (som idag var oerhört intresserad av en pepparkaksburk) och så var det bus på golvet för de små killarna!

                       
                    image798
                    image799
                
                                               


                                              Det är kul att vara hos mormor!

Kommentarer

Postat av: Fröken Ostkrok

Publicerad 2008-01-31 20:04:20

Tusen tack kompis, och tack så mkt för igår, supertrevligt!!
Att vi måste göra det fler gånger :)

Postat av: Frida

Publicerad 2008-01-31 20:07:08

Hallå! Grattis Seth 6 månader , vad fort tiden går. Jo jag har sökt jobben sista ansökningsdag var i dag, själv då? Det är som både & det där, jag trivs kanon men vill gärna ha en egen tjänst. Det är svårt. Hoppas det går bra i morrn, jag håller tummarna, kramen

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-02-01 09:36:47

Grattis till Sethegubben som fyller halvt!
Tack för i förrgår också.
Jag vaknade upp i går och var alldeles uppsvälld på ena sidan halsen. Förkylningsknöl kändes det som, fast jag är inte hostig eller snorig eller nåt. Men det kan ju inte vara nåt farligt när det ploppade upp över en natt.
Hursomhelst så är knölen ett lågt pris att betala för att få kramas och skrattas en hel dag!

Postat av: Thesso

Publicerad 2008-02-01 09:47:07

Här är ett fint hus, eller ett hus med potential rättare sagt. Inte så jätteakuta saker som måste göras om men en del. Kolla! http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/84393

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-02-01 17:43:00

Grattis Seth!

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-02-01 19:36:19

Han vaknar faktiskt senare och senare av sig själv, men det händer fortfarande ofta att han vaknar och vill ha välling redan 01 eller 03.
Nu är det vällingförbud här hemma före 06.

Men! På helgerna är det ju skönt att sova och om jag ger honom välling 06 i sängen när han vaknar så somnar han om till 08 är det ok då? Lär han sig att man får det även på natten då eftersom han inte har kontroll på klockan?

/ en som är morgontrött

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela