Frida & Seth

Om Anna...

Publicerad 2008-01-07 09:45:33 i Frida W,

Hon är en pärla, av finaste sort! Hon är bäst i nästan allt och bra på många saker! Anna Olsson! Hon har flera nära kompisar och mycket bekanta, men för mig är hon den bästa vän jag har!

           

Ända sen högstadiet, då vi hittade varann, har vi hållt ihop, ibland mindre ofta som det kan bli, men vi har haft så himla kul! Det har varit många påhittiga upptåg och tillsammans med resten av Kompisarna och andra vänner har min fritid snurrat en hel del runt att träffa henne!
                                                                                              image706
Inspirerade av ledmotivet till "Livet är en schlager", framförde jag och min syster storstilat, vår version av låten, med ny hemmaknåpad text på hennes födelsedag för ett par år sen! Jag ska blogga hela texten sen nån dag, om Anna har kvar örngottet där allt finns påstryket! En av verserna går i alla fall så här:

"Varje gång mitt finger,
slår 5-X-X-X-7...
Så vet du att det ringer,
hos ingen annan än du!
Jag kan låta som en dummer,
men det har blivit till en drog!
Det är mitt bästa nummer,
i min telefonkatalog!"

Telefonsamtalen under åren har blivit ofantligt många. Och långa! I nästintill oändligt många timmar, har vi pratat om allt. Verkligen allt möjligt! Ibland kan man komma på sig att diskutera helt konstiga saker, och sen försöka följa tråden tillbaka genom samtalet för att se hur man kunde sväva så långt ifrån det ursprungliga ämnet! Sånt är vi bra på! Alla timmar i telefon bara sveper förbi, och vi kan själva förvånas över hur länge ett samtal kan löpa utan att bli tråkigt en enda gång! När Anna var i Barcelona blev Telia-räkningen en aning saftig, men trots att betalningen sved lite, så var det klart värt vartenda öre!
                      image701
Och idag håller jag tummarna för att min vän ska klara tentan, fast hon redan lite gett upp innan hon ens hann till tentasalen! Om hon skulle ha hunnit läsa det här innan hon gick till skolan, kanske hon skulle ha funnit mer styrka! Fast, att vara fysisk stark är väl ingen hjälp i just den uppgiften, om de inte bestämmer sig för att drämma till läraren i huvudet med den alldeles för tjocka boken de skulle plugga i inför provet! Ja, typ sånt kan vi fabulera kring..!

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-01-07 11:29:14

OJ så fint inlägg du gjort!!!!
Man blir som varm när man läser det!

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-01-07 13:44:29

Men Frida! Värsta inlägget! Man blir ju knäsvag juh..
Tack så mycket underbara superfina fantastiska DU!

Postat av: Fröken Ostkrok

Publicerad 2008-01-07 14:33:53

Underbart! Så himla fint inlägg du gjort Frida :)
Och jag håller med, underbarare pingla får man leta efter!
Superduperfint!

Postat av: Anastasija

Publicerad 2008-01-07 14:42:13

Vad fiiint!! Wonderful, awesome, ja alla bra ord man kan komma bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela