Frida & Seth

Imorgon åker arbetsskorna på...

Publicerad 2008-01-05 17:38:41 i Frida W,

Nu är Seth fem månader, och den 1:a februari börjar jag om att jobba i två månader. Fast jag vet inte än vart jag hamnar, eftersom jag inte har nån egen tjänst än. Efter att ha jobbat och slitit ihop rätt antal dagar (finally!), för en fast anställning, så måste jag väl ut och vikariera på olika ställen ett bra tag igen tills det kommer lös någon tjänst som jag kan få behålla... Nu, en knapp månad tills det är dags för Patrick att vara hemma, är som sagt inget klart om vart jag ska arbeta dessa månader, men jag ska provjobba ett kortare pass i stan - redan imorgon! Det känns både kul och jobbigt, eftersom man kommit in i rutiner här hemma och jag trivs med mammalivet, men samtidigt är det ju skönt att få in lite lön, så man kan bli bättre på att spara på föräldrapenningsdagarna! Det har vi vart rätt dåliga på, så nu gäller det att snåla hela våren och sommaren, innan han blir ett år! Sen är det fem dagar i veckan som gäller om man ska fortsätta vara hemma med Seth!
  
Nu börjar Patrick om att jobba på måndag, efter att ha varit hemma före, under och nu efter jul och nyår, så vi har haft tid till mycket och det har varit lätt för mig att lämna Seth hos honom, nu är Patrick känner sig säkrare också. Men att lämna sonen med någon annan har vi inte gjort så ofta alls, så i torsdags hade vi barnvakt den längsta tiden nånsin, när vi var i stan på hockey! Seth är alltid glad, men har svårt att slappna av när det är främmande i huset, eller när man är borta. För då är det som om han är rädd att missa nåt! Farmor och farfar var jättekul att vara med, så Seth somnade inte som han brukade, men var på bra humör ändå! Det är ju för väl det, så de inte blir avskräckta! Tack igen för hjälpen! 

Upp och arbeta imorgon, ja! Jag gissar att det inte är den enda helg jag kommer att tillbringa på jobbet! Så för ekonomins och de goda arbetskamraternas skull, vet ni nu att det är fritt fram att ringa och försöka boka upp mig på nåt pass! Men jag är nog bättre på att tacka nej nuförtiden..!
 

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-01-05 20:34:31

Du hade helt rätt. Jag jobbar för fulla muggar. Strax ska jag gå in till mig och läsa lite plugg innan Kommisarie Lynley börjar på 1:an. Det brukar vara asbra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela