Frida & Seth

Hemmamatch...

Publicerad 2008-01-03 23:19:50 i Frida W,

Fullsatt arena - 6001 pesoner. En ståplatsläktare där jag, pappa, brorsan, syrran och hennes fästman rymdes bland alla andra supportar. Jag fick låna en AIK-tröja, och likt en riktig AIK:are stod jag så och klappade och sjöng om "hjärtat som bultar så" tillsammans med klacken! 

                                                                          image698

Det var spännande in i det längsta, eftersom det till slut blev sudden death. Jag tippade inget resultat inför matchen, men jag tänkte för mig själv att det skulle sluta 4-3 till AIK. Jag hade rätt ett bra tag in i tredje perioden, men så kvitterade Frölunda med bara nån futtig minut kvar. Fem minuter extra speltid, men tyvärr lyckades vi inte hjälpa laget  till vinst. Det blev väl ett poäng var i alla fall.

Till höger om oss dundrade en trumma hela tiden, tusentals händer klappade och emmellanåt blev arenan tyst, då när det gästande laget gjorde mål. Men det var riktigt mäktigt när hela stan skrek utöver sig när pucken åkte in i rätt bur och unisont hyllade hemmalaget! "ÅÅeeÅ - SKELLEFTEÅ"! Fast min pappa hördes mest. Pappa är bäst! Säg det. Pappa är bäst.

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-01-03 23:52:25

Gu så roligt! Åh jag skulle vart me!
Next time baby.
Nästa vecka ser inte så underbar ut för mig. Iallafall inte dagtid. Fast jag vet faktiskt inte hur den kommer att bli förrän på tisdag tidigast. Men visst måste vi fara till Jottan och hälsa på och titta i hennes frys. Hon brukar ha jättemycket fika som är asgott! JÄTTEMYCKET!

nu när jottan läser den här kommentaren så kommer hon att bli stressad eftersom frysen förmodligen är tom och nu måste hon fylla upp den till nästa vecka eftersom jag har lovprisat hennes frys. Every day I learn something new.. muahaha

Postat av: Fröken Ostkrok

Publicerad 2008-01-04 11:10:41

Oj så himla kul!
Och att ha en tröja på sig, vilken supporter du är :)
Nästan så jag ville haka på..
det är en kickasscool känsla då de trummar och se laget då de kommer på isen, läckert.

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-01-05 01:19:30

usch så kallt! Jag gick hem från stan nyss och det bet friskt i kinderna må jag säga. Jag märkte att det rann ur näsan också, fast inte förrän jag kollade med vanten... Jobbigt när man inte märker sånt där.

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-01-05 01:39:52

Jag kan inte sluta läsa den där boken.. fast jag vet att jag kommer att köra på tentan annars så känns ändå boken så oootroligt mycket viktigare...
Godnatt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela