Frida & Seth

Första arbetsdagen över...

Publicerad 2008-01-06 21:43:52 i Frida W,

Så har jag premiärjobbat idag, efter graviditet och lite mammaledighet. Det gick riktigt bra, alltså att vara borta från Seth hela dagen. Jag steg upp vid sju, efter att ha fått sova ostörd under natten i "egen kupé" inför mitt arbetspass, och möttes av mina killar nere i vardagsrummet vilka hade varit uppe sen halv sex.  Det var skönt att få lägga sig i datarummet igår kväll, och veta att Patrick skulle ta hand om Seth när han behövde tutten och bäddas om på natten. Jag läste en skitspännande bok som jag har fått låna av Anna - Skuld av Karin Alvtegen - men var tyvärr tvungen att lägga den ifrån mig efter midnatt nån gång för att hinna sova lite. Sova själv utan avbrott!

Vid åtta tog jag så lill-skorven till Toyota och körde nitti ända till stan, parkerade utanför Melodivägen och hann byta om precis lagom till att mitt skift började. Det är skönt att som tidigast behöva börja åtta på helgen, för då hinner man gosa med sonen ett tag innan det är dags att arbeta!

Redan klockan elva ringde Patrick och var lite uppgiven. "Vad gör ni hela dagarna"? "Det går så långsamt"! Och han som varit hemma nu i tre veckor..! Har han inte förstått vad det innebär? "Men då har jag ju haft hjälp"! Jag gav honom en rad ideér med sysslor han kunde roa sig med, men som han inte riktigt nappade på, och sen tillade jag att mammaträffarna var ett bra och kul sätt att tillbringa en dag på. "Ja, det är nog bra de där ändå", tyckte Patrick, som börjat fundera hur han skulle fixa två månader hemma... Det är tur att han inte är den enda pappan som ska vara ledig dessa månader, för jag skulle gissa att han inte skulle våga sig till kyrkan själv.

Efter jobbet, som flöt på bra mitt i all skidåkning på tv, sprang jag in i nästa hus och hälsade på jobbarkompisarna där, och de lovade att sätta upp mitt namn på vikarielistan igen! Nu hade jag hunnit prata med Patrick en gång till under dagen, och han hade redan fattat hur otroligt mysigt det ändå är att vara hemma med "ungarna"! Så skönt var det till och med , att han kunde tänka sig att släppa iväg mig på  "typ alla helgpass i vår"! Sen hade han tänkt att jag ska få vara hemma i april,  men sen är det hans tur igen att vara pappledig- hela sommarn! Och att jag kan jobba 150%! In your dreams, babe!

Nu är det dags för de sista kapitlen och upplösningen av min (Annas) spännande bok! Godnatt!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-01-06 22:34:02

Nu har jag rensat en garderob. jag orkar inge mer nu. klockan är ändå halv elva och mesta tiden har jag nog tillbringat i telefon ändå, fast det var helt klart värt.

Ahora, voy a leer el libro "Organisationshelvetet och sätt att ta sig dit".

Hasta luego mi corazon!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela