Frida & Seth

Idag var det städdag på söder...

Publicerad 2008-02-13 21:49:30 i Frida W,

               image855

                             

Seth springer nu runt i gå-stolen överallt. Har han väl fått syn på något intressant, så styr han ditåt, och gnäller om han inte når, eller om han inte får (typ leka med metallpinnen vi petar i brasan med...) Patrick var en smula irriterad över att sonen inte kunde hålla sig still och hålla fingrarna i styr medans han dammsugade!  Men framtida städhjälp tackar man ju inte nej till!

Själv hade jag innan städningen hunnit laga den sista tanden, handlat på Coop Forum och gått en sväng med Tilde så hon fick träffa Nisse äntligen! Sen var det bara att skura golven och dammtorka! Det är skönt att ha ett rent hus, speciellt då Seth masar fram överallt och man är rädd att han ska hitta nåt skräp att sätta i halsen!

Innan jag åkte hem från stan hann jag också hämta upp brorsan från skolan (Medlefors) och skjutsade honom till syrran, för han hade glömt lägenhetsnyckeln. Där fick jag plåta både Leo och min syrras nykaklade badrum!
                                           

                                           

På tal om renovering, som vi har många planer på att få till i sommar och verkligen inte har tid med nåt annat, så var vi ändå och körde förbi huset i Kusmark som Patrick är helt kär i och jag smygfotade som värsta paparazzi då vi sakta, sakta passerade gården som enligt rykten ska säljas snart... Vi la en lapp i brevlådan där vi undrade om de var sugna på att låta oss köpa huset. Vi väntar fortfarande på att de ska ringa upp...

                                       Så här ser det ut.
                 image864

Snygg tavla som Veronica har målat åt oss, va?!? Den hänger nu i vardagsrummet, och förhoppningsvis kan vi få köpa några fler med andra motiv. Bra pris har hon också, om nån fler är sugen på att beställa tavlor direkt från konstnären!

Min syrra tipsade mig också om en sida där man kan hitta snygga tavlor - Isa Form.

                                        

Kommentarer

Postat av: Thesso

Publicerad 2008-02-13 22:09:56

Huset såg fint ut! Bara att skynda och få i ordning på erat nu då. Vad är det kvar att göra?
Gud så snyggt deras badrum blir!
Stor Leo har blivit då! Man fattar inte hur fort det går.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela