Frida & Seth

Nu är han på fötter igen!

Publicerad 2008-12-26 21:26:32 i Frida berättar...,

Igår kväll, vid kvart över tio, låg jag och läste och hörde plötsligt hur brummande billjud dök upp från rummet bredvid... De lät också små glada, pigga rop från sängen där och jag bara kände att Seth var tillbaka i gamet!

Jajemensan! Vi gick ner till Patrick i vardagsrummet och Seth åt nöjt en flaska välling igen och sen direkt på det tryckte han i sig kalvsylta med en dessertsked innan han avslutade måltiden med ett glas nyponsoppa! Vad kul det var att se honom med god aptit igen!

Sen upptäckte han för första gången alla sina nya leksaker på riktigt! De som han bara sneglat lätt på innan och knappt rört, var nu alldeles störtroliga att leka med! Oj, vad vi busade och skrattade! Det var en lättnad och lycka att se Seth kuta runt med ett leksakssvärd och peka mot oss och skrika samtidigt för att vi skulle bli rädda för honom! Och vi kröp upp i soffan, Seth skrattade hela han, jag gömde mig under filten, undan för det farliga svärdet, och Seth skrattade ännu lite högre! Nån halvtimme senare la vi i säng honom igen och alla var nöjda och somnade med små leenden på läpparna!

Bilder från ikväll...



Seths nye "Bolibompa"-drake ska få smaka på tutten sådär på kvällskvisten! Seth i ny pyjamasmundering strax innan välling och godnatt..!





På de här bilderna är ju inte humöret på topp, men han leker, han äter, han är feberfri och han har sprungit runt hela dagen! Det är så skönt att se honom så!

Dagens middagstips var alltså smörgåstårta á la julbord, och här ser ni resultatet! Mimosan, pastejen, skinkan och köttbullarna! Allt i en salig, högst underbart ätbar, blandning!





 Och nu är BREDBANDET INDRAGET hos oss, och Patrick hade väl inte kunnat få nån bättre julklapp!

Själv åkte jag med syrran till El-giganten idag för att shoppa en dammsugare på rean, men de var slut. Det gjorde heller inte så mycket, för kön fram till kassan var så lång att det säkert tagit en och en halv timme att komma fram för att betala! Fatta att alla ville göra fynd idag!

Jag träffade dock på Jessica och Jonas mitt i folkvimlet! Hon sa sig vara övervänt på bebisens ankomst (jag tror hon har gått en vecka över tiden nu) och jag vet inte om min nyhet om Jottan och Pelles BB-vistelse var nåt vidare pepp..! De vill ju också få åka in! Å jag sa det som man verkligen inte vill höra när man är gravid och sprängfärdig; "det händer inatt"! Som om att alla bekanta vet med säkerhet att deras känningar stämmer..! "Tror du verkligen det", undrade Jessica och jag tyckte mig se ett litet hopp tändas hos henne. "Javisst, jag känner det på mig. Inatt"... Hoppas, hoppas att jag är den som har rätt, utav alla som hejjar på dem nu!

Efter den billiga shoppingrundan blev vi bjudna på risgrynsgröt och skinkmackor hemma hos mamma och pappa! Det satt verkligen bra i magen! Fanny blev som bästis med oss allihopa runt bordet! Hon gillar julskinka!



När jag kom hem hittade jag Seth iförd hokeyhjälm ute på gården och Patrick körde runt honom på hans nya bob! Tyvärr hade de råkat ut för en liten vurpa tidigare, så Seth var inte stormförtjust..! Hoppas han har hunnit glömma bort den lilla incidenten till imorgon då vi ska inviga Seths nya bob i slalombacken här i Ersmark!

  Men vi åker inte från toppen, för det är för jobbigt att gå uppför hela backen och sen tror jag att det skulle vara för läskigt (för mig alltså)!

Och Anna! Det är nu bara;



dagar kvar tills du kommer hem! Ge järnet nu!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-12-27 06:03:17

Är det verkligen bara 19 dagar kvar... Himmel så tiden springer iväg!

Jag mejlar dig nu känner jag.

Postat av: Jos

Publicerad 2008-12-27 09:17:09

Va skönt att han är pigg igen. Är det riven ost som ligger längst upp på tårtan? Och så kanske du inte ska skriva att ni tankar hem en massa filmer?! bara en tanke. Tänk om polisen kommer å tar er.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela