Frida & Seth

Jag är barnvakt ikväll!

Publicerad 2008-12-04 20:51:59 i Frida berättar...,

Och vilken barnvakt sen, som proppar i ungarna kokosbollar!

             

             

             

             

Benita och hennes karl har båda jobb-julfester ikväll, så Anton ligger just nu nere i sin vagn i vårt kök och snarkar lätt. Hannes var här ett tag också med brorsan sin och deras mamma. Som moraliskt stöd, eftersom jag kände mig lite nervös inför att ha två barn för mig själv..!

När Jennie & Co. for strax efter sju hade vi alla fikat, busat, killarna hade druckit välling och sett på jukalendern. Alla var glada under kvällen och barnen sprang runt eller körde Bobby-car eller satt i våra knän eller dansade till musiken på tv:n!

Sen bäddade jag först ner Anton i vagnen och Seth kramade honom "godnatt", och så fick även Seth lägga sig för natten uppe i sitt rum. Båda killarna somnade på en gång. Alldeles nöjda och belåtna, tror jag.

Det har verkligen gått bra, men jag kände att jag saknade ett par armar då Ossian satt hos mig och ömsom Seth, ömsom Anton ville klättra upp till oss i soffan och kramas, och sen kom Tilde och ville ligga nära...

Tänk min mamma och pappa som hade oss två tvillingtjejer och våran storasyster att ta hand om... Alla på en gång... Och nån skulle ju alltid arbeta också... Och sen när lillebrorsan kom då hoppas jag att vi var snälla och duktiga systrar, för fyra barn är ju en del...

Jag har full respekt för flerbarnsföräldrar och dagmammor! Jennie är ensam hemma med sina två killar denna vecka och nästa! Det är slitigt och hon saknar sin karl och jag kan tro att hon önskar att hans jobbkurser ska vara klara snart! 

Avskräckt är jag inte, men jag kanske ska pröva barnvakta utan moraliskt stöd nästa gång, för att verkligen kunna ge ett riktigt utlåtande...

Kommentarer

Postat av: Benita

Publicerad 2008-12-04 21:59:12

Vilka charmtroll!! Tusen tack för ikväll Frida, du är toppen! Och det bästa är ju att han ÄLSKAR att vara hos er. Han hoppas på fler gånger. Anton vill gärna att Seth kommer och stannar nångång!!

Kram

Postat av: Benita

Publicerad 2008-12-04 22:04:08

Vilka Charmtroll!! Tusen tack för ikväll Frida! Du är toppen och det bästa är att Anton ÄLSKAR att vara hos er... Anton vill gärna att Seth kommer och stannar nån kväll!!

Kram

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-12-05 02:42:52

Jajjamen, din plan verkar fungera alldeles utmärkt =)

Jag känner också mer och mer hur tiden bara försvinner och snart är jag faktiskt hemma igen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela