Frida & Seth

Inskolningen idag!

Publicerad 2008-08-18 21:41:09 i Frida W,

Det var tur att jag hade ställt väckarklockan idag, för annars hade vi nästan försovit oss till dagiset klockan nio! Åtta var vi uppe i alla fall och det var bara att fixa frukost och klä sig - åsså iväg till Kåge!

Vi hann bara in, Seth fick nästan ur armen ur jackärmen innan han var på väg in till alla leksakerna! Det var som att han alltid vetat att denna förskolan väntat på honom och han fortsatte att leka hela timmen vi var där!

Vi fick en dagisfröken som skulle ha hand om vår inskolning som heter Sara och hon satt hela tiden med Seth, eller sprang efter honom när han skulle utforska resten av lokalen! Själva fick jag å Patrick en kopp kaffe och lite papper att  läsa igenom och skriva på, och sen kunde vi lugnt sitta och titta på när sonen verkade stortrivas på dagiset! Han märkte nog inte ens att vi var där!

          20071003_140040_0.jpg
                    Vi hoppas att få in Seth på förskola i Ersmark nästa höst.

Den här tillfälliga förskolan i Kåge öppnade förra året och kvar av de barn som gick där då finns nu tre barn, och så började Seth idag, plus en ett och ett halvt-åring som heter Magda. Om en månad kommer Seths polare Anton dit. Jag frågade fröknarna hur många barn de trodde skulle vara på dagiset, och de tippade upp mot tjugo stycken innan terminen var slut!

Efter en halvtimme var det dags för fruktstund och det dukades fram äpple- och melonbitar och vatten till. Seth satt i sin stol och trådde bitarna efter varann, drack högtidligt ur sin mugg och pekade sedan på faten efter mer frukt! Sen följde Sara med honom till toaletten för att tvätta händerna, och där satt en hängare med hans namn och hans egen handduk.

Sen bar det av igen till lekrummet! Seth brydde sig inte så mycket om de två småtjejerna som var där, men Magda hann få sig en omfamning och en kram innan det var dags för oss att åka hem!

Resten av veckan ska Seth vara på dagiset mellan nio och halv elva (ledig fredag), och jag får följa med honom på onsdag igen!

                
                I december får vi nog vara med på mysigt luciafirande på dagis!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-08-19 01:09:53

Tjenare! Ikväll har jag varit hemma hos mor och far och tvångsrensat ut två byråer fulla med grejjer.. Papper, batterier, skivor, tejp, kort, stenkulor osvosv.. Vi åt Bureburgare och fixade lite med datorn deras också.



Sen har jag suttit i soffan och nördat. Håller på med min vanliga blogg nu och byter lite design. Det blev inte den du fick på mejlen utan jag gjorde en ny. Men nu krånglar bloggen så nu måste jag nog ge mig för ikväll.. Klockan är ändå 01.10.



Sov gott!

Postat av: Erika

Publicerad 2008-08-19 11:30:41

Så skönt att det gick bra, den där Sara verkar vara en fantastisk fröken!

Postat av: Elusen

Publicerad 2008-08-19 14:00:02

Han verkar ju trivas bra. Så bra. Måste vara jobbigt om de bara gråter och inte vill göra nånting. Dagis är ett roligt ställe att vara på

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-08-20 08:57:53

Tjena!

Jag känner att magen är hungrig. Måste äta en makrillhårdmacka.

Annars då?



Ikväll blir sista passet för året...

Tjoh..! eller?

Är det lite tråkigt kanske att allting tryggt försvinner?

Kanske lite.

Fast det gör föga då jag faktiskt ska se New Kids On The Block om en månad =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela