Frida & Seth

Första mammalediga vårdagen!

Publicerad 2008-04-01 20:53:35 i Frida W,

Nu är det färdigjobbat. Nu är det bara ledigt som gäller, förutom typ varje helg om jag vill, för det verkar inte finnas några vikarier alls i stan!

Nu är våren här, och det känns bara så bra! Redan i söndags när vi ställde om klockorna, och jag tog kvällspromenaden med Tilde vid halv åtta, kändes det att det var riktigt som vår i luften! Nu gäller det bara att stå ut med dessa veckor med blött och slask och grusiga skor, men sen... Sen är det sommar!

Morgonen startade vid halv sju, då Seth vaknade i sin säng. Patrick hade för ett par timmar sen redan åkt till jobbet. Om två månader är han ledig igen. Det är det han får rabbla som ett mantra, nu när han inte alls är arbetspeppad. 

Jag och Seth å andra sidan, hade en skön morgon tillsammans med lång-håri-Tilde. Välling, frukost, tv, rulla bollen som mormor och morfar kom med och sen visade Seth mig vad han lärt sig under gårdagskvällen. Tilde låg trött i sin hundkorg tills jag tog fram kopplet och la Seth i overallen. En promenad hann vi med innan jag och sonen drog iväg...

Vi träffades i kyrkan idag igen. Vi mammor och pappor såg på de små liven som nu allihopa kryper och ålar runt, så vi får stå vakt i dörröppningarna så de inte kommer bort. Vi får turas om att agera klätterträd när de är på det humöret, hämta upp leksaker och kex som de kastar omkring sig, mata dem lunchgröten, trösta dem när nån annan unge luggat eller rivit dem,  byta blöjor, medla när alla barn ska ha exakt samma leksak och de tjuter över det och sen mitt i allt försöka få i sig sin köpta macka och dricka upp kaffet innan det har blivit för kallt! Detta får dagen att gå fort.

Våfflor till middag sen, eftersom jag jobbade på Våffeldagen och det inte har blivit av förrän nu. Vi tar nya tag med nyttigheterna imorgon istället. Och just därför var det bra att vi fick bjuda bort allt överblivet kalasfika som var kvar efter Patricks födelsedag, nu då Jennie, Anders och Hannes var förbi. Om tolv veckor blir de en till i familjen!

Hannes visade prov på vilken duktig och snäll storebror han kommer att bli, när han hjälpte Seth med att få i sig lite vatten. Ur "Seth-sss flaska".
               image1018


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela